Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1198 ggr
[jjjjssss]
0

Färg på dessa kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som kan säga mig vad dessa två har för färger?

Tack på förhand!

[jjjjssss]
1

Ingen som vet vad detta är färger?

Den gråaktiga har helt svarta ögon,  och den andra ljusbruna mer brunröda.  Om det är till nån hjälp 🙂

Cilia.Teddytöserna
0

#1 putta inte upp samma dag, svårt att säga utifrån dom bilderna. Men jag skulle gissa på att den "gråa" är Blå med någon teckning och den andra Madagaskar.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[jjjjssss]
4

"Putta upp"?  😕  Nej, jag ville mest uppdatera med ögonfärg, eftersom jag såg att det inte syns på bilderna…

Cilia.Teddytöserna
0

#3 ögonfärg har ingen betydelse på päls färgen om inte kaninen är hel vit, och det är ingen av dom. Jo man får inte skriva i tråden igen så snabbt om man inte svara på någons fråga.

[jjjjssss]
3

Jaså, jag är helt ny här, och har tyvärr inte läst några regler där det står att man inte får skriva i sin tråd inom en viss tid, utan att svara på någons fråga.

Finns dessa regler att läsa, var i så fall?

Cilia.Teddytöserna
0
[jjjjssss]
5

Jag kan dock fortfarande inte hitta var mitt regelbrott består i.

[jjjjssss]
1

Då tar jag mig friheten att strunta i ev regelbrott…

Jag vill bara veta vad de här två kaninerna har för färg?

Melao
3

#4 Det är inte självklart att ögonfärgen är irrelevant (vilken den faktiskt inte är) för en "oinvigd" och det är fel att man inte får skriva något i tråden utan att svara på en fråga. Självklart får man tillägga saker man glömde skriva i sitt första inlägg.

#0 Den gula kaninen skulle jag gissa är viltgul (madagaskar har inte viltzoner som denna kanin ser ut att ha) och den grå ser ut som mörk zobelsiames eller ljus zobel. Den är inte blå eftersom den då skulle haft gråblå ögon. Men det är en ganska dålig bild så svårt att vara helt säker.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Cilia.Teddytöserna
0

#9 jag har alltid bilvit tillsagd om jag skrivit i tråden så tidigt på. Dessutom så kunde hon ändrat i inlägget bara. Och jo på dessa färgerna så anser jag att ögonfärgen är irrelevant då ingen av dom ser ut att vara wt, eller vita. Alltså är ingen av dom varken vit rö eller vit blå, alltså är ögonfärgen irrelevant.

Fridaaaa
5

#10 Dock kanske inte TS visste det, så kanske var relevant för h*n som inte är insatt i det. Och till viss del har ögonfärg betydelse.

Ja man får inte putta samma dag man skrivit tråden, det stämmer #10, och TS skrev den kommentaren exakt en timme efter h*n gjort inlägget = inte säkert att det hade gått att redigera eftersom det bara fungerar upp till en timme efter man gjort inlägget och eftersom TS är  ny här, är det inte lätt att veta just det (tror inte det står bland sajtreglerna och det?)

TS himla söta kaniner! Jag är sådär på vissa färger men är inne på samma bana som #9.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Melao
2

#10 Kanske någon missuppfattade ditt "tidiga inlägg" som en putt då?

Ögonfärgen spelar roll bl a eftersom en blå kanin har blågrå ögon istället för de vanliga bruna och vissa färger kan få rubinglans.

[jjjjssss]
0

#11 Tack!   Denna kanin har dock en unge som har exakt lika svarta ögon, och denna unge har färgen zobel siames blå…

[jjjjssss]
0

Alltså, den ljusbruna honan har brunsvarta ögon, som ser röda ut i en del ljus… Rubin?

Den grå hanen har svarta ögon.  

Dessa två kaniner har fått en unge tillsammans, som av en mycket kunnig uppfödare fått färgbenämningen zobel siames blå…

farvendal
0

Har du fler bilder?:)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[jjjjssss]
0

Honan

[jjjjssss]
0

Hanen

farvendal
0

Tycker den brungula ser ut att vara viltkanel. Mer osäker på den andra.. zobel av något slag men vet inte exakt vad för zobel.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[jjjjssss]
0

De har fått en unge tillsammans som är zobel siames blå. Om det säger något…

Melao
1

#16 Skulle också gissa på viltkanel, i och med rubinglansen

#17 Ser ut som siamesjapan, zobelsiames japantecknad