De låg utanför boet
Kollade nyss till ungarna, och fyra av de låg utanför boet och två i boet. Är rädd för att de ungarna som låg utanför boet inte har blivit diade, ser ut som det. Och ska jag flytta tillbaka ungarna till boet igen? Skulle flytta ena ungen tillbaka men den bara går tillbaka till samma plats igen..Nån som kan hjälpa mig?
Kan det vara så att ungarna gått själva dit, eller var det mamman som flyttade de?
Hur gammla är ungarna?
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Lägg tillbaka dem i boet o pallra upp så de ej kan krypa iväg 😉
Kaninmammor flyttar inte sina ungar, så är de inte födda utanför så har de krupit dit själva eller så har de hängt i mammans spenar när hon hoppade ur boet och på så vis "trillat" ut. Hur gamla är de? Ha ungarna i någon form av låda med kanter på ungefär 10 cm så blir de kvar tills de kan ta sig både ut och tillbaka!
#1 De är 1 vecka på Söndag.
#3 Okej, tack. Jag har en bolåda i buren, men mamman valde ett föda bakom den. Kanske borde flytta bolådan så de ligger i den?
Varje gång jag kollar till ungarna så ligger minst två utanför boet. Även fast jag alltid flyttar tillbaka de. Ska jag låta de vara, eller vad ska jag göra?