Flamingo Dentaltugg Vegie Snack
Hej !
Jag var in på en djuraffär i veckan för att köpa nån sorts tugg som var bra för att slipa ner tänderna. Har inte kunnat fixa grenar nämligen. SÅ detta skulle bli en tillfällig lösning..
Blev rekommenderad dessa.
http://www.zoo.se/vegie-snack-stick-flamingo-dentaltugg-mixade-farger-12-cm.html
Dom är egentligen till hundar men enligt dom i affären så gav dom alltid dessa till sina kaniner. Istället för grenar om jag förstod det rätt.. Jag köpte några stycken.. och han har fått ett par stycken och sätter i sig dom glatt .. men jag är tveksam.. Det kan väl knappast vara bra för kaninen att äta massa sånt här? oO
Nej, tycker inte att det är kaninvänligt alls. Även om det är fritt från animalier så innehåller det säkerligen inget naturligt för en kanin. Då är det bättre att låta bli och helt enkelt vänta tills du fått tag på grenar, Hö slipar bra nog tills vidare. :) Tror inte ens att de slipar mer än ex pellets ;) blir nog snarare magproblem..
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag tror inte heller att den är särskilt nyttig. Det finns massa bra på nätet. Både gnagbollar i flätad pil och tunnlar och annat gott. Jag har en tunnel i pil från animail.se. Det är kul aktivering att springa genom tunneln samtidigt som den funkar fint att gnaga på.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Håller med föregående personer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bra, då var jag inte ensam om att tycka att det lät konstigt. Magen har han inte fått problem med i alla fall som tur är. Ska fixa grenar så får han vegietuggen som är kvar lite då och då som godis istället.
Tack för svaren!