Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3600 ggr
Moalinn
0

Ni med långhåriga kaniner

Hur gör ni, som har långhåriga utekaniner, när ni måste borsta och fixa dem på vintern? Jag menar, de går inte att ta in och kvällarna är väldigt mörka. När det snöar/regnar?

Lite nyfiken då jag har väldiga problem med det här. Jag försöker fixa mitt troll så mycket som möjligt på helgerna när det är ljust men just nu är hon inne i en "tov-period" och blir tovig så fort jag borstar henne (men måste borsta henne för att hon inte ska vara tovig …). 😐

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Delilah81
0

Jag försöker passa på att borsta och kamma i dagsljus och uppehållsväder.   I värsta fall tar jag med kaninen in i förrådet och sätter mig där och fixar pälsen.

[Mi-rand-a]
0

Det går att ta in men inte allt för långa stunder.

Fridaaaa
0

Har inne i boden så fixar där 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

Har testat att ta in henne när det bara var några få grader ute och märkte hur varm hon blev efter bara några minuter så vågar inte göra det igen.

Har ett litet "förråd" men det finns varken ljus eller ström 😐

Medarbetare på Djurfoto

Moppie
0

Fixar inne i stallet( Boden )!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[00emi07]
0

Jag hade min Paris innan. Vi borstade på ett bord i ute rummer och så klippte jag hennes päls i baken och på kroppen varannan månad sådär. Pälsen blev till en mössa!😢❤️

RebeccaG
0

Har inte problem med toviga kaniner. 
Har en del lejonhuvade, men får sällan tovor👍

Dem som blir borstas ur med en vanlig hårborste, man måste ju inte gå ut när det e kolsvart ute😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag vet inte riktigt vad det är om det är på vintern som det blir tovigare. Hela sommaren kunde hon gå utan att jag ens behövde röra pälsen, men så fort jag måste borsta så blir det helt kaos.
Är det angora kaniner som har den typ av päls, som man inte ska borsta? Hon är en blandras utav okända raser men funderar på om det finns lite angora i henne. Helt OT egentligen hehe.

Jag slutar skolan väldigt sent så är inte hemma förrän tidigast 4 och då är det väldigt mörkt, iallafall här bland träd och buskar.

Medarbetare på Djurfoto

Fridaaaa
0

#8 Ja det stämmer bra, angoror ska man inte borsta (mer än lite till utställning).

Gud vad söt hon är!

Mina långhåriga kaniner har med perioder där de får lättare tovor än annars.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.