Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1376 ggr
niby
3

kanin toalett fråga

hej jag får en kaninunge snart. men jag undrar om det är värt att ha en kanintoalett i buren när den bara är 8v. och den tar ganska mycket plats kan man inte vänta några veckor och sen he in en toalett i buren?

aligus
0

Själv hade jag haft en toalett redan från början. Då blir den ju van och kan träna lite ;)

[neptunens]
0

Mina har också toaletterna från dag 1.🙂

niby
0

Okej tack för svaren :)

Fridaaaa
0

Inte toaletter alls till mina, de drar ändå mest omkring dem 😉 Så tar deras hörnor med kattspade/skyffel vid behov istället.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

niby
0

#4 men om man ska ha dom springandes inne på mattor kan det ju vara bra att ha dom rumsrena:)

Fridaaaa
2

#5 har två kaniner inne :) de hoppar in i sin bur och gör det dem ska för det mesta :) inte lönt att ha till dem två, då de som sagt drar runt på den annars ;) Menar du att du skulle ha mattor i buren eller menar du när den rastas utanför buren? :)

niby
0

Jag menar att när hon är ute och leker i rummet kan det vara bra att ha dom rumsrena har massa trasmattor i rummet. Förresten nån som vet vad man ska ha för nåt i toaletten…?

Love Lejonhuvadekaniner
1

Jag har lärt min kanin gå på toalett. • först har du utan och låter kaniner acklimatisera sig sen när du ser vart den gör sina behov kan du sätta in en låda där då brukar det funka det har funkat på alla min kaniner jag har haft och jag har varit uppfödare och då lärde jag alla mina att gå på to de som var vuxna iallafall

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
1

#7fast du skrev ju i buren? Då spelar det ju ingen roll, om buren öppen, då kan den ju skutta in där :) fast såklart bra om man vill ha toalett i rummet till den :)

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag har hört att man kan använda pappers pellets som underlag eller spån eller Hö eller katt sand själv använder jag spån med lite Hö uppe på för att kaninen inte ska bli spånig

niby
0

Perfekt för mitt marsvin har papperspellets som underlag då kan jag bara låna därifrån;)

Love Lejonhuvadekaniner
1

Det går alldeles utmärkt:)

Fia9000
0

#11 Kolla bara regelbundet under kaninens fötter så att den inte får trycksår, för papperspellets är ju ganska hår att gå på jämnt. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

niby
0

Men asså jag ska ha spån i buren och papperspellets i toaletten#11

Fia9000
0

#14 Då är det ju lugnt, uppfattade det som att du skulle ha det i hela buren. ;)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[thildaaaa]
0

Jag som har en teddypälsad kanin har papperspellets :) jag har även halm i botten inne i hans hus och bredvid huset så att det ska finnas mjukt stääle för honom att vara på om han vill :) hadde en sån där toa man ställer i hörnet(trekantig) men jag tyckte bara att han ställde sig bredvid toan och ät hö och gjorde sina behov så jag ställde en skokartong(klippte på långsidan så det var lätt att gå in) så att den täckte hela höhållaren och i den har jag kattsand som klumpar sig(det fastnar ej i pälsen och är lätt att ta bort kissklumpar och bajs :) ) hn blir bättre och bättre men när han kissar eller bajsar utanför toan lägger jag det i! :) lycka till!

farvendal
0

Låda i buren behövs inte, bara de gör sina behov i ett visst hörn så är jag nöjd. Det underlättar något enormt! ^^ ute på golvet kan man ju ha en låda dock :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[thildaaaa]
0

Mitt mål är att få min kille att endast göra sina behov i lådan, i alla fall när han är i buren för jag tycker det verkar så bra och mysigt att ha en matta i botten! :) min kanin biter inte på så mycket så jag tror det skulle passa honom :) dessutom är det skönt att kunna lyfta ur lådan å tömma hela vid behov :)