Fodertips till kräsna hungriga kaniner?
Mina två dvärgvädurar 7 och 8 månader gamla äter i dagsläget Versele Laga Cunicomplete.
De älskar sitt foder och har fri tillgång på hö och halm men de verkar ändå väldigt hungriga och jag funderar på att testa ett annat foder.
De får 5 msk/kanin och per dygn ungefär.
Om jag ökar pelletsmängden får de mer blindtarmsavföring som de inte äter upp..
Har läst bra om Versle Laga Cuni Pro och undrar om någon vet var man kan köpa det eller har tips? på något annat bra foder med högt fiberinnehåll?
Jag har testat JR Farm Grainless complete men det ratar dem..
Har också testat Meister Lampe bioflakes som är som små höbollar men det vägrar de att ens nosa på.. :(
De är inga storätare på hö tyvärr, men visst äter de lite under dagen men inga jättemängder.
Vi får hö av en god vän som köper in till sina hästar/kaniner och hon köper storpack av nån bonde så jag tycker att det borde vara bra hö och hennes kaniner äter jättebra!
Jag tycker du ska byta Hö, det är ju trots allt 85% av kosten. Vilket Hö har du nu?
Jag har ett hö som jag får av en vän som köper in stora mängder då hon har en hästgård och också har kaniner..
Det verkar ju vara bra. Oxbow Hö säger många är ett bra Hö för kräsna kaniner, dyrt finns på vetzoo.se