(S) Dvärgvädur hona
Har en urgo flicka som säljes pga min allergi mot hö bara blir värre, klarar knappt av att ens fylla på höhäcken eller städa buren längre.
Vi ska även skaffa hund och hon är väldigt rädd för hundar.
Nidalee är en urgo tjej som föddes i början av augusti. Hon är från en privat uppfödare utanför Norrköping som har lång erfarenhet av att föda upp kaniner. Jag köpte henne i djuraffär dock men har papper på att hon är från denna uppfödare och ej grossist.
Nidalee är rumsren hon kan ett par kommandon som sitt namn, kom, lägg av, hoppa ner och godis.
Hon är mycket social och ska alltid vara i centrum, följer en vart man än går och sover gärna på ens mage eller bredvid en i sängen.
Hon är ganska liten & nätt för att vara dvärgvädur.
Hon fungerar perfekt i all hantering, när man klipper klorna exempelvis så ligger hon lugnt och stilla på rygg.
Hon är ett riktigt guldkorn och söker ett livslångt perfekt hem. Hon vill ej bo med katt/hund eller utomhus, skulle kanske funka utomhus om hon har sällskap, rastgård & stor bur.
Annars trivs hon ej i bur utan vill vara en del av familjen.
Säljes ej till någon under 15 år.
Ett stort + är om hon får bo med en kastrerad hane eller en annan hona.
Nidalee är otroligt snäll mot alla djur hon träffat (hamster, råtta, kattunge) och när jag var kaninvakt så kunde kaninen hoppa in i Nidalees bur utan några problem.
Tror det skulle vara bra för min flicka med sällskap!
För bur (1M), höhäck, 10 kg pellets påse, vattenflaska, borste, toalättlåda, hö, halm & spån tar jag 800 kr (inkl.kaninen), allt är i nyskick.
För enbart kaninen tar jag 300:- kr.
Är mycket mån om vart hon hamnar, priset kan disskuteras om rätt hem dyker upp.
Finns i Norrköping, ska upp till tierp den 11 och passerar då bl.a stockholm & uppsala. Då finns det möjlighet att ta med henne.
Annars kan transport säkert fixas.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund