Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 2627 ggr
[Shackalen]
5

(X) The truth behind angorafur

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tål inte då djur plågas överhuvudtaget, jag har sett 'värre' än detta, men de är någon speciellt med då en människa plågar den djurart man älskar över allt annat på denna jord. 

Vad i helsike är fel med dessa människor.

Admin kan ta bort det om det är emot några regler.

Moderators edit: Det är obehagligt innehåll i videon.

Cilia.Teddytöserna
6

Jag har aldrig i hela mitt liv hört en kanin skrika sådär! Jag trodde verkligen inte att det gick till så, jag trodde dom rakade av pälsen som man har sett folk här i svergie göra. Fy vad hemskt! jag klarar inte av sådant, men jag tvingade mig själv att kolla klart videon. 

Usch så sur jag blir, vad är det för hjärtlösa människor som gör såhär?! 😢

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Zabbio
3

Det finns de som ''plockar'' pälsen (vet inte om det är en viss ras eller ett fritt val, har fått för mig att det är en viss typ av angora som fäller pälsen och inte ska klippas utan plockas), men det ska göras i samband med fällning och INTE göra ont.. ny päls ska ligga under den långa pälsen, kaninen ska inte bli naken..

De jag sett och pratat med (över nätet) som haft angoror de plockat har haft kaninen sittandes på ett bord utan fastspänningar och utan att kaninen verkat tycka illa om det. De har försiktigt plockat redan lossnande päls..och ny, kortare päls varit utväxt… Men det har varit hemma-farmare.

Om det ser ut på det viset i komersiell angora ull tillverkning så är det ju helt fruktansvärt.. syns ju tydligt att kaninen inte har släppt pälsen och haft ny på ingång.. 😮 Visserligen har jag hört de skriket utan anledning (kaninen ''bara'' varit rädd utan synbar anledning) men i videon är det ju helt klart smärta och skräck.. Fruktansvärt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Gimbergsson
12

Jag blir så fruktansvärt förbannad! Jag förstår inte hur man kan vara så grym att man bara fortsätter och fortsätter rycka trots att kaninen skriker för sitt liv. Jag finner inte ens ord för detta och tårarna rullar ner för mina kinder. Människan är en grym varelse. Usch.

zezagena
7

Hemskt att det kan gå till såhär 😭 Trodde bara man klippte pälsarna.. bra att få reda på detta.. Var kan man protestera, lista el dylikt?!

NaDa...
7

31 sekunder in kunde jag inte titta mera. Kaninskrik är det mest hjärtskärande jag vet. Hemska människor. Hemska mänsklighet.

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

djurtok
11

Man kan ju bara gråta nät man ser videon D; 😖😖 Töjer ut kaninen och rycker av pälsen!?!?! Skulle allt vilja hänga de människorna upp och ner och börja rycka av deras hår!!!!👺

För evigt med Gaia

[Mi-rand-a]
2

Fyf***n!! kunde bara se nån sekund och tårarna är inte långt borta! De här är verkligen ett av de hemskaste jag sett!! 

Hellre att rasen dör ut än att den ska behövas plågas på dedär viset.

valorous.kid
5

MEN VAD FNNNN varför? hur kan människan vara så hemsk? :'O vi borde utrota människan… världen har det bättre utan oss. var kan man skriva på mot detta!!??

Ellen Thomé
0

Varför får vi göra så här? Varför blir inte de som gör detta straffade? Eftersom att det fortfarande finns människor som gör så här så tyder det ju på att lagar måste ändras.

AkaiTsuki
1

Usch, allt för pengar. 

Därför ska man välja närodlat och närproducerat då man kan kolla hur det går till.. Jag menar, hur många angorabärare som inte köpt svenskt vet det här?

Dom bryter ju fan av nacken på dem… 00.56, kunde inte ha ljud men.. fyfan.. 

//Joanna

Delilah81
0

Varför kunde man inte få se ansiktet på denna värdelösa, äckliga "människa"?

Skulle kunna strypa detta avskum med mina bara händer! 

Fy fan, finns det något man kan göra??

Skriken har etsat sig fast i min hjärna, och kommer förfölja mig lång tid framöver 😭

Delilah81
0

Var pågår detta?

Kanske det framgick, men i så fall var jag för upprörd för att lägga märke till det…

Mina erfarenheter och fördomar säger att det var något asiatiskt land…

Ellenor123
4

#12 Kina, sa dom i videon.

Usch, började gråta. Däremot vill jag även påminna folk att det inte bara är små söta kaniner som blir behandlade såhär. Djuren vars kött ni äter, om ni inte är riktigt noga med vart köttet kommer ifrån, behandlas ofta också lika illa. De populära hundgodisarna från Planet Pet, med torkat kött, är också från Kina.. ni kan ju bara tänka er hur dom djuren blir plågade.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Delilah81
0

Ok…  Ja, Kina, det förvånar mig inte.    Var tidigare intresserad av Kina och dess kultur, och ville gärna resa dit,  men sedan fick jag avsmak av vad folk som varit där berättat…   Finns mycket riktigt sjuka och groteska saker som pågår där (tex aborter på fullgångna barn i 8-9 månaden)  men jag tänker inte gå in mer på det här, eftersom det är fel forum.

Fy fan…  

Jag är vegetarian, så jag behöver inte tänka på att jag äter djur som behandlas illa, men bara vetskapen….   🤮

Josefinaaa
0

Jag började stor lipa! :'(

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

[_hsleiufhbtv]
4

Denna film kommer från Kina, och är smygfilmad av djurrättsorganisationen Peta. Att angora finns i tex jackor är mycket vanligt, och det är mycket mycket troligt att den angoran kommer från just Kina då Kina utgör 90% av HELA världens angora. Jag har själv inte sett hela filmen, endast några få sekunder tills kaninen börjar skrika klarade jag av att se. Trots det är jag "van" vid sådana här brutala avslöjande-filmer eftersom jag sysslar mycket med djurrätt. Kina har för övrigt inga djurskyddslagar ALLS! #11 Det enda du kan göra för tillfället är att absolut inte köpa angora, och sluta äta kött. Helst sluta med andra animalier också såsom ägg och mjölk, då allt detta innebär otroligt mycket lidande för djur även här i Sverige.

Rabbit Pages
3

Jag klarar inte av att se denna video, började gråta 10 sekunder in. Bara river i hjärtat att veta att detta pågår. 
Några frågade var ma nkan skriva på en lista för att stoppa detta; http://www.thepetitionsite.com/215/579/302/tell-ralph-lauren-to-stop-using-angora-rabbit-fur/

zezagena
1

Protesterad nu 😡o jag hatar Kina

[steffie00]
0

#18 Och jag hatar djurplågeri! 🤓

[steffie00]
0

Oj, glömde skriva det jag egentligen skulle skriva..! ☝️🙂

#18 menade bara att bara för att Kina gör vissa saker ibland som t.ex detta finns, men det finns ju ändå bra saker i Kina med! Det är ju inte alla i Kina som tycker att det är okej..! :) Ursäkta mig om det lät elakt på något vis! :) Men håller med. Mycket av djurplågerierna kommer därifrån! 😕

Nä fy! Stackars djur! Och detta är tillåtet!? Usch då, dom borde verkligen skaffa djurlagar! 🤔Kunde knappt titta, var gråtfärdig, fast jag är också "van" vid att se på sådant.. Försöker bidra till så mycket som möjligt för djuren och miljön, så då blir det rätt mycket otäckt! 😕😴

zezagena
0

Ja,  djur + Kina ger iallafall inte mej några positvia vibbar ( de är säkert bra o bättre än oss på annat), men abs inte djur hållning/inställning.  Tänk ex på björnarna de tömmer på galla levande i en bur så liten så den inte kan röra sej 1 cm ens o alla kineser som efterfrågar noshörninghorn för potensen o så har de ju hund o kattkött på menyn o så levande fågelfoster.. 😮

Frosstis
0

27 sekunder och jag kan inte se mer, är förvånad att jag ens kunde se så långt :( Det gör ont i hjärtat och blodet rusar.. usch slutade se sådanahär videos för flera år sedan … usch .. vill inte se såna här videos och gråta på en fredagskväll ..

Delilah81
0

#16  Tack för bra inlägg!   

Jag har i alla fall inte medvetet köpt angora, men vilka sorts jackor menar du att det kan finnas i?  🤔

Är vegetarian sen 15 år tillbaka.

Frosstis
2

#23 i den länken där man ska skriva på står det "

• target: Ralph Lauren Corporate Headquarters" 
  • så ralph lauren antagligen?! mamma vart superförvånad när jag sa detta. kunde inte kommit mer passande när jag idag i stan där det var protester mot minkfarmarna, en kille låg i en bur. (det är fackeltåg för minkarna i kode lördag 30 november kl 15 för er som vill gå!). *
Delilah81
0

Ralph Lauren?  😃   Nä, något sådant har inte kommit innanför vår tröskel 🤓

[_hsleiufhbtv]
0

#23 alla möjliga jackor, stickade tröjor och så också :( Åhh vad underbart att du är veg!

claravincent
0

shit, jag höll på att börja gråta några sekunder in i filmen. Vad f.n (ursäkta språket)😭 tänker människan med?! Stackars lilla kanin…. :(

zezagena
2

Nu bojkotter vi rubbet som "made in Kina" tycker jag 😓

lovemysack
0

Jag såg två sekunder… Fy F@N va hemst!!!!!! >:(

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

zezagena
0

http://www.tv2.no/nyheter/brutal-sannhet-bak-angorapelsen-avsloeres-i-ny-sjokkvideo-4160488.html

Klart det är fattiga som tar ett sånt jobb men hur f-n kan man orka plåga djur dagarna i ända o behålla förståndet även om det mättar familjen.. 🤢

Alvsas
0

Fyfan!! Gud, jag tvingade mig själv att kolla på hela videon😢

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

[Flingans]
1

Vad jag vet så har Kina ingen lag som skyddar djur eller ja ingen ordentlig lag.. Var ett tag sen jag var insatt i sådant här. Hemskt kan jag bara säga men många väljer att producera i Kina pga lagarna och att det är mycket billigare. För att minska den här sortens metoder kan man börja som konsument börja läsa på om de olika klädes företagen. En sak som skedde var skandalen om h&m där människor far illa med sin låga lön på 3kr timmen, men inte såg jag många vända ryggen till h&m. Alla människor spelar en roll i sådana här industrier tyvärr. För att få ett stopp måste alla ta ansvar sorgligt nog är det så. L

Alvirpo
0

Åh gud! Tvingade mig igenom hela filmen medan tårarna rann, hur f*n tänker människor!?  Fattar inte hur man kan göra så, har inte djur också känslor liksom? 

Skäms över de angora-vantar jag fick av mamma i vintras, att en kanin (troligtvis) lidit så för att jag ska va varm om fingrarna på vintrarna när det finns så många andra vantar att välja på, Usch!😮

Frosstis
2

IC Company, som Djurrättsalliansen tidigare lyckats få pälsfria, meddelar idag att de även kommer att sluta med angoraull, efter att organisationen PETA avslöjat hur

angorakaniner föds upp och behandlas i Kina.

Läs mer här:

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/271363/ic_companys_forbyder_anvendelsen_af_angorauld.html?utm_source=all_rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed

Twix*
2

har kontaktat djurensrätt så nu har klagomål skickats till bla H&M och arga människor bojkottar hejvilt kläder/saker från Kina!

Wellcraft
2

Skulle göra vad som helst för att sätta ett nackskott på djurplågare.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

aligus
0

Kunde inte kolla mer än 20 sekunder, asså det är så hemskt, vill bara gråta..

Kaniner_bäst
2

Jag blev sjukt arg!! Jag har nog aldrig vart så jävla arg i hela mitt liv. Om man kunde så skulle man åka ner så dem får ett jävla skott i pannan! Men det är ju samma med halal slakt.. Att man skär av halsen på dem? Liksom vad har det för mening med att göra nått sånt? Jag tycker att man ska låta dem somna in eller ett skott. För då dör dem mycket snabbare. Än att stå och skura av halsen på dem.. Jag förstår inte det här! Åhh jävla idioter säger jag GÅ OCH DÖ!!

Ellen Thomé
0

Alla som reagerar på detta, snälla lova att aldrig köpa kläder eller andra saker som innehåller angoraull, kolla upp att det inte finns angoraull i produkten, innan ni köper den. Att svära över människan hjälper inte kaninen, men att ta ansvar för vad man köper hjälper på lång sikt kaninerna.

MsSofieG
1

Här finns en länk man kan skriva på för att vi ska kunna ändra reglerna för hur angorakaninen får behandlas 

http://www.change.org/petitions/peta-save-the-angora-rabbit?share_id=BxndhsbwrV&utm_campaign=share_button_mobile&utm_medium=facebook&utm_source=share_petition

Josefinaaa
0

Aldrig gråtit såhär mycket i hela mitt liv tror jag! D'X

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

moomiis2
0

Jag fatta inte hur de tänker! Jag jg aldrig hör en kanin skrika på de sättet :'( Hur kan de göra det för pengar!? Jag fattar inte det hemska människorna. Jag kunde inte kolla klart videon änns Det var så fruktansvärt! :(

[Flingans]
2

För att stoppa detta och visa att vi bryr oss så har vi konsumenter en skyldighet tycker jag att säga ifrån. Jag ber er att bara skicka iväg ett mail till några klädes företag och klaga och säg hur ni känner angående detta. Maila snälla för det är ett stort sätt att påverka. Det tar bara lite av er tid.

[Flingans]
3

Sluta gnäll över detta och gör något !!! Bara 583 har skivit under ! Börja skriv under och sprid det och skicka mail till företagen och klaga ! Sluta gnäll och börja göra något !! Var ej lata!

zezagena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.djurskyddet.se/  skriv på!

hitills 5567 skrivit på

här en glad oplågad angora ( foto/ägare Pernilla Heníneborn)

Emmi2
0

Usch, började nästan spy av att titta. Ropet och plågandet var det hemskaste jag någonsin sett.  🤮😭😕