Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1557 ggr
[Bunnyhunny]
0

(K) hermelin hona

Hej! Söker efter en hermelin kaninunge (hona) i västra Götaland har kollat efter uppfödare men ingen verkar ha några nu, letar inte efter någon speciell färg eller teckning är intresserad av alla!

[00emi07]
0
[Bunnyhunny]
0

#1 ja skrivit där med, men tack för tips?!

[Bunnyhunny]
0

Putt^^

Summerdogs
0

Jag vet ingen som har hermelin ungar nu. Jag själv funderar på att ha en kull som ska va lev klara till sommaren men det kanske är för långt att vänta 😉

[Bunnyhunny]
1

#4 Ja liiite kanske men jag kanske inte hittar någon tills dess så de kan verkligen vara av intressera! Hur ser de kanske framtida föräldrarna ut? :)

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm,, jag har försökt sälja min hona i över 1 år nu… Och hon flyttade nu i veckan 🤪 Synd att du kom ut med att du sökte en hona så sent!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Bunnyhunny]
0

Ja de va ju otroligt synd #6!

[Anamalar]
0

Jag kommer att ta kull i vår (runt mars) på min hermelinhona. Ungarna kommer att bli vita blåögda :)

Linda1977
0

Om du har Facebook finns en grupp du kan bli medlem i "Kaniner och tillbehör" Finns jättemycket annonser . //Linda

[Bunnyhunny]
0

#9 tack!

[Bunnyhunny]
0

# 8 det låter ju jätte bra! Är jätte intresserad! Finns de bilder på föräldrarna?

Summerdogs
0

Antagligen denna hanen: http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=1475&Namn=Sp%F6ket+Laban
Jag har använt den kombon förut och då har det blivit wt med häftig teckning plus blåögd. Denna är en ur den kombon: http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=1114&Namn=Denise

[Bunnyhunny]
0

#12 Åh så roligt att du med har från teddytassen! Har en tjej därifrån nu och har haft där i från innan och har suktat efter Laban länge han är så otroligt fin! Kan tänka mig att vänta på en unge därifrån!!

[Anamalar]
1

Här är en på Albus som då kommer att bli pappa :) (Båda kaninerna är unga nu så detta kommer att bli båda första kull) 

Lite suddig bild då han är en mycket aktiv kanin :)

[Anamalar]
1

Och här kommer Lily som då blir mamma :)

[Bunnyhunny]
0

#15 Super fina ninisar har du! När va de tänkt att para dem? :)

[Anamalar]
0

#16 Antagligen i mars :) Någon gång under våren kommer det iaf att bli. Men helst vill jag ha ställt ut honom (och kanske även hanen) innan, så det beror lite på när lämpliga utställningar dyker upp :)

[Anamalar]
0

Förresten bor jag i Norrköping så hur långt bort det är beror ju på hur nära östergötland du bor. Västergötland ligger ju åtminstone precis brevid :)

[Bunnyhunny]
0

Jag bor i västra Götaland en bit utanför Göteborg så de är inte speciellt nära tyvärr! :/

[Bunnyhunny]
0

Putt^^

Summerdogs
0

Yes! Sofie har nämligen sagt att jag får låna Laban :) Laban tycker jag också är väldigt fin och det blir så fin färg på ungarna i en sån kombination. Sen har min Doorbell så mysigt temperament som smittar av sig till alla hennes ungar, hon har typ fått ungar som gillar att pussas xD

[Bunnyhunny]
0

#21 härligt! Låter ju toppen! :)

[Bunnyhunny]
0

Putt^^ intresse finns oxå för en lite äldre hona 1-2 år s måste inte vara kaninunge :)

[Bunnyhunny]
0

#24 ligger ju tyvärr lite för långt bort :/

Sweater
0

Jo det kanske det gör. :/

[hannaaeeriksson]
0

Söker du renrasig?

[Bunnyhunny]
0

#27Helst renrasig! Men skadar inte att se andra man kan ju bli förälskad ändå :)

[hannaaeeriksson]
0

Okej, för har 3 blandisar på fyra dagar , varav två är svart brockade , en av dem är nästan helvit, få svarta fläckar , och den andra har massor av svara små fläckar. Den tredje ungen ser ut att bli svart/Madagaskar :) Kan skicka bild på föräldrarna. Bor i gbg - härlanda.

[Bunnyhunny]
0

#29 Ja skicka gärna bild på dem :) vad är dom blandning av?

[hannaaeeriksson]
0

Mamman är Hermelin/hålländare/Rex/lejon Pappan är rexpälsad dvv :) Här är mamma Rosi :

[hannaaeeriksson]
0

Mamman igen :

[hannaaeeriksson]
0

Pappa Bruno :

[hannaaeeriksson]
0

Bruno igen :)

[Bunnyhunny]
0

Jätte söta! Verkligen! Men dom små bebisarna blir nog lite för mycket blandningar för min smak, och inte så lika hermelin som jag hade önskat tyvärr ha dom :/ tack ändå!

[hannaaeeriksson]
0

Okej :) om du fortfarande söker om någon vecka och blir intresserad så kan jag skicka bild på dem , då de är lite större :) Bor du i gbg så kan du ju annars komma och kolla på dem senare isåfall

[Bunnyhunny]
0

Ja absolut!:)