Julklapp till kaninen?
Undrar Bara Om ni brukar/ ska ge någon julklapp till er kanin/ kaniner? Vad isåfall?
nej
möjligen att dom får en bit hårdbröd eller nått annat dom tycker om.
Våra kaniner har inga köpta leksaker, det funkar bra med sånt som finns/växer på gården.
(samma gäller vår katt och hönsen, dom har inte heller leksaker köpta i djuraffär då tex katten blir lika glad av en papperstuss fastknuten i ett snöre.)
l'm back
Klart kaninerna ska ha julklappar! Och jag är inte ensam om att köpa till dem, det brukar min mamma och min mormor också göra 😂
Av mig får de "chokladpraliner" som jag kallar dem. Det är godis som de bara älskar. Självklart ingen riktig choklad. De får även en varsin fröstång även om jag vet att det inte är det nyttigaste som finns. Men är det jul så är det!
Även min mamma har köpt fröstänger. Tänkte även gå ut någon dag och titta om jag hittar lite pinnar som de kan få och gnaga på.
Självklart ska de få julklappar! :))
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Jag brukar göra lite frukt och grönsakssallad till mina. Blanda lite bitar av äpple, morot, sallad, gurka och paprika. Mycket uppskattat! Sedan brukar de få sig en varsin fröstäng också ^^
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Mina får inga julklappar, de får saker när de behöver istället🙂 Till jul brukar det bara bli extra gotta, morotbitar i snören, lite bröd, kanske lite havregryn eller solrosfrön eller något annat smaskigt🙂
de får lite julgott och en gemensam julklapp i år blir det en gungbräda xd
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#6 hehe låter roligt
Japp det kommer som få, och eftersom jag bara har två kaniner så köper jag lite varierat till dom. Dessutom ska ska slå in dom i ätvänligt papper så att dom kan "öppna" själv c:
Twix kommer få en ny sele, eller en egen sele rättare sagt. Sedan får hon godis, ny aktiveringsboll, transportbur & en riktigt fin matskål som jag hittat.
Charly kommer få en tävlingssele, hårrosetter, godis, transportbur & matskål.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Nej inga julklappar. De har det de behöver samt att det inte finns pengar till det eftersom jag är student + har flera andra djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De ska få något extra smaskigt att äta på, och eftersom jag har dvärgvädurar är det nog den bästa julklappen de kan tänka sig 😉