2 honor, 1 kastrerad hane?
Jag undrar, som rubriken lyder, ifall man kan ha 2 honor tillsammans med en kastrerad hane? Just nu har jag 1 hona och hanen tillsammans, sen så har jag en till hona som är ensam, så skulle det funka att sätta ihop henne med de andra?
Och sen undrar jag också över en sak: Jag har alltid läst överallt att om man tar in en kanin när sommaren är slut så kan du inte sätta ut den nu när det börjar bli kallt. Jag skulle sälja en av mina kaniner så var det en kvinna som ville ha honom, så skrev jag till henne ifall hon hade innebur och sånt eftersom att kaninen stått inne och måste fortsätta med det….. Då sa hon: Nej min man har "ringt och kollat" och man kan ha en inne-kanin ute på vintern, alltså bo i ett stall. Jag litar inte riktigt på det och jag vill ju inte att kaninen ska frysa ihjäl :/
Jag avvaktar med att sälja kaninen till jag vet säkert iaf.
Tacksam för svar :D
Jag tror persronligen att kaniner klarar mer än vad man tror. Men jag hade inte satt ut en innekanin nu! Däremot att flytta en innekanin till ett stall kan fungera om där är vindstilla och värms upp lite av hästarna som står där. Rikligt med halm att boa med i ett hus och fri tillgång på hö förstås. Kaninpäls är en av de varmaste pälsarna som finns och kaniner släpper inte ifrån sig mycket värme. Tids nog sätter den vinterpäls. Men som sagt, du kan inte sätta ut kaninen utomhus i en bur. Hur välpälsad är kaninen?
Det finns många som har flera honor med kastrerad hane och det kan fungera OM ytan är mycket stor.
OKej. Han har inte särskilt tjock päls..:/
okej, men är det stor chans att alla 3 bråkar med varandra?