Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 574 ggr
djurflikkan
0

ni med uppfödning,

hej alla ni där ute som har en kaninuppfödning eller har föera kaniner. hur gör ni om ni ska iväg? ex, campa, resa, eller något över helgen. eller det är den en möjlighet man inte kan?

Sixtenblixten
0

Har bra grannar som hjälper till ! Och när dom är i äg fixar vi deras katt

Henni-Chan
0

Jag kollar alltid av med familjen eller grannar. Brukar också höra med klubbkompisar eller kaninvänner om de kan ta en eller fler under en kort ledighet.

Men oftast blir det så att jag väljer att stanna hemma. Har man så många som jag har kan det ibland vara svårt att skicka ut alla till andra kaninmänniskor 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Mannez
0

Oavsett om man har uppfödning eller bara en kanin så är det planering som gäller! :) Fråga släkt, vänner eller grannar om hjälp med passning.

Jag har dock ganska svårt att åka iväg när någon hona väntar ungar eftersom min mormor och lillasyster inte är så kaninvana och det är dem som får ta kaninerna när jag är borta.

Dock åker jag knappt iväg någonting, har inte direkt några vänner eller så jag brukar umgås med på fritiden och pappa bor jag inte hos längre. Så jag är vid mormor och kaninerna på fritiden.

Hälsningar Amanda och kaninerna

ninor
0

Antingen passar mina föräldrar kaninerna, men om de inte kan så är mina två kaniner hemma hos min mamma och så kommer min mormor och hälsar på dem och ger dem mat etc två gånger om dagen. 

Man ser från mammas balkong till mormors balkong, så det är inte direkt någon lång sträcka att gå för min mormor.. :-D

tlover
0

Vi har ju andra djur än bara kaniner (just nu också höns och en katt) så det är väldigt sällan vi far bort, även tex över jul är vi bara borta över dagen.

far vi bort (vi brukar försöka komma hemifrån en gång per år i alla fall, jamtli är en favvis då) så kollar antingen min mamma (som har djurvana däribland kaniner och höns) eller min moster (som har en man som älskar djur) som kommer och kollar till dom och matar dom 2 ggr/dag. Mostern bor bara 1 mil bort så oftast är det hon (mamma bor 7 mil bort men vi bor efter vägen till mormor och morfar tex, eller så kan hon bo här tillfälligt)

l'm back

[vanilla skye]
0

Vi kan oftast resa bort även fast vi har både, kaniner, hundar, höns o andra smådjur, som alla andra gäller det att planera, har ju alltid turen att ha någon som ser till att djuren får mat/vatten varje dag när vi åker bort. Hundarna får naturligtvis följa med om inte någon i familjen stannar hemma.

pernillaoscarsson
0

Har aldrig haft det problemet. Vår familj har aldrig varit de som rest bort i flera dagar utan det har bara varit att man åkt på morgonen för att sedan komma hem på kvällen. Vi har flera olika djur, hund, katt, fågel, kaniner och fiskar så det är ju inte bara o åka iväg. Skulle jag, som inte längre bor hemma, få för mig att åka iväg så har jag en bror som brukar kunna sova i min lägenhet o ta hand om djuren som bor här. Mamma tar hand om djuren som jag har hos henne. Annars har jag en kompis som jag brukat hjälpa med hennes kanin och hund. Hon skulle säkert kunna ställa upp och åtminstone mata dem en gång om dagen.

Sådant brukar alltid lösa sig bara man kollar upp det lång tid i förväg ;)

Rhani
0

Vi reser bort eller campar en vecka varje sommar och har två familjer med djurvana grannar/vänner som passar och om de reser med oss passar mina föräldrar våra katter och kaniner. Här i närheten finns även Teddytassens kaningård och Nisse & Klaras kaningård som har kaninpensionat om det kniper. 🙂