Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 416 ggr
Sassyy
0

Sätta ihop två honor?

Har bestämt att min 4 månaders kaninhona ska få en kompis. Behöver lite råd från er på iFokus hur jag ska göra isånnafall och svar på lite frågor :) Hur gör man vid själva ihopsättningen? Spelar det någon roll hur gammal den andra honan är? Finns det någon risk att dom kan börja bråka osv med tanke på att ena kaninen bott här i ca 3 månader redan? Gärna lite annan information om de om ni har erfarenhet av att sätta ihop två honor som inte är från samma kull :D

Sassyy
0

De ska alltså bo i samma bur! :)

Suskiv
1

Jag byggde en ny bur som ingen dem suttit i. Sen tog jag och maken varsin hona och släppte in dem samtidigt. De rök ihop så päls och spån yrde, men efter några minuter så var de både överrens om vem som bestämmer och sen dess har det fungerat problemfritt.

De var 2 resp 3 år gamla när jag satte ihop dem.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Sassyy
0

Putt! :)

zezagena
0

Tror tonårstiden kan vara knepig sätta ihop två honor i ( ca 3-8 månader), beror ju dock på persolighet o hur revir starka de är..

Har själv satt ihop honor men båda då vuxna o det gått bra efter lite gruff om rangordningen först o viktigt de har stort o flera gömställen o under uppsikt. Kanske optimalare med en äldre hona till din yngre ev Lycka till men bra vara beredd med extrabur 😉