Vad har han för färg/teckning?
Hej! För ett par veckor sen fick jag hem ett litet charmigt pälstroll, världens goaste och väldigt lugn kille.
Har länge funderat på hans färg, har mörkare nos, öron och svans, och två fläckar på ryggen. Ser lite ut som ryssteckning men han har inte mörka tassar. Om någon vet så får ni gärna säga till :)
Gissar på att han är Lejonhuvad Dvärgvädur, lilla Bentley.
Och självklart blev det den bilden där min Hermelinhona stilar i bakgrunden ;)
Puttar, är väldigt nyfiken då jag själv inte har en aning :P
Någon form av zobelsiames är min gissning, kanske brun eller havanna.. men om du har fler bilder vore det bra :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Är du säker på att han är lejonhuvad dvv? Han ser mer ut som en teddyvädur ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#3 Ska se vad jag kan hitta :) #4 Är ganska säker på det, bara att han har lite mer päls :) Har sett flera lejonhuvad dvv som är såpass fluffiga :)
#5 Kan ju vara en blandning mellan lejonhuvad/teddy?
Det kan knappast vara en lejonhuvad dvv, alldeles för fluffig för att vara det 😉 Teddyvädur skulle jag absolut säga som #4 nämnde 🙂 En lejonhuvad dvv har oftast knappt något långt hår alls förutom lite runt huvudet (ev även en "kjol") men det som gör teddyn "speciell" är att den har lika lång, fluffig päls över hela kroppen och inte bara bitar av den. Vilket din ser ut att ha 👍
Angående teckningen så undrar jag om fläckarna på ryggen räknas som att kaninen är brokad..? 🤔 Annars ser det ut som en zobelsiames. Vilken ögonfärg har han?
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#7 Har också funderat på zobelsiames, han har bruna ögon :) Har har två fläckar på ryggen, ska se om jag kan fixa bättre bild :)
Jag tycker att han ser ut som white zobelsiames japantecknad (eftersom han har fläckar på ryggen), antingen svart/vit eller havanna/vit. Ras är nog bäst att inte spekulera i om du inte vet något om hans bakgrund.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#9 Kan en kanin ens vara japantecknad och whitetecknad samtidigt?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#10 Jadå, om den har både anlag för japanteckning, otter och zobel/chinchilla (i det här fallet zobel). Det skulle såklart kunna vara viltjapan också, fluffet gör det svårt att se.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Nu vet jag ingenting om hans bakgrund vad gäller färger osv, men ska försöka få bättre bilder :)