Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 1337 ggr
Victorica
0

Kanin och universitetslivet

Hej pĂ„ er!😃

Efter mÄnga om och men planerar jag nu för att fÄ hem min allra första kanin till sommaren, men jag kommer som det ser ut nu att fortsÀtta gÄ pÄ universitet/högskola till hösten och jag undrar nu om det finns nÄgra hÀr som kombinerar kaniner och universitetsstudier och hur det gÄr.

Sedan skulle det Àven vara kul att fÄ lite tips? pÄ bra uppfödare i VÀstergötland, eller nÄgonstans lÀngre österut med bra tÄgförbindelser. Jag bor vid E20 mitt emellan AlingsÄs och Skövde pÄ ett ungefÀr.

Vad gÀller ras Àr jag intresserad av allt mellan dvÀrgvÀdur och fransk vÀdur i storlek, men det mÄste inte vara en vÀdur just. Teddy och angora Àr dÀremot ute ur bilden som det ser ut nu.

Tacksam för svar :)

Veronica

sfut
0

Hej!

Vad roligt att du gÄr i kaninköpartankar!

Jag pluggar just nu första Äret pÄ veterinÀr och har tvÄ kaniner, det funkar alldeles utmÀrkt. De trivs bra och jag upplever inte att jag inte hinner med dem, pluggar mycket hemma istÀllet för att sitta pÄ skolan/bibblan men eftersom de Àr tvÄ sÄ gör det inget om man Àr borta mycket vissa dagar heller.

Det Àr svÄrt att ge bort vÀnlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Peak303
0

Vad roligt att du vill skaffa en kanin! :)

Jag lÀser pÄ universitet för tillfÀllet. Det blir nÄgon mindre tid för kaninerna Àn innan med tanke pÄ att jag pendlar till och frÄn skolan var dag. Men jag hopptrÀnar mina var söndag (dÄ jag hinner) och Àven att de fÄr ut och springa nÀr jag Àr hemma och vÀdret tillÄter. Lite svÄrare nu nÀr det Àr mörkt. Men försöker göra det bÀsta av situationen. :)

Pendlar man inte som jag gör sÄ Àr det nog lite lÀttare att tillbringa mer tid med kaninen. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

sfut
0

Ja boendesituationen gör nog mycket. Jag tycker jag har mer tid för kaninerna nu Àn under gymnasiet men Ä andra sidan bor jag nu ca fem min cykelvÀg frÄn skolan. Mina bor inne sÄ de kan skutta pÄ golvet Àven nÀr det Àr mörkt och dÄligt vÀder vilket underlÀttar.

Det Àr svÄrt att ge bort vÀnlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Fridaaaa
0

Jag har sex kaniner och studerar pĂ„ högskola. Även flera andra djur. Fungerar bra för mig, dĂ„ jag har sambon med.
Hade jag inte haft sambon hade det gĂ„tt ihop sig Ă€ndĂ„ med kaninerna đŸ™‚

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Henni-Chan
0

Jag har alltid mellan 10-12 kaniner hemma + 1-3 kullar varje Ă„r. Jag lĂ€ser 100% och jobbar tillfĂ€lligt nĂ€r jag har möjlighet. Precis som de som skrivit ovan kan det givetvis bli mindre tid till kaninerna Ă€n nĂ€r man var yngre. Men om man bara planerar effektivt tycker jag att det fungerar.

Hivar ut mina kaniner pÄ morgonen och drar till förelÀsningar osv. kommer hem och tar in dem. NÀr jag pluggar hemma Àr de ute eller inne hos mig och knallar runt. Det hÀnder ocksÄ att jag sÀtter mig ute i kaninbogen/hagarna och lÀser litteratur. Vintern Àr sÄklart lite knivigare, men tycker att jag lyckas rÀtt bra.

Visst att det Ă€r lite mer pyssel med att fĂ„ tiden att rĂ€cka till, men jag tycker inte att det Ă€r sĂ„ speciellt mycket skillnad frĂ„n nĂ€r jag gick i grund-/gymnasieskola 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gÄrdsnamn i SKHRF

ninor
0

Ser inte varför det skulle vara nĂ„gra som helst problem att kombinera djur och studier, sĂ„ lĂ€nge man inte har 22 katter, 12 hundar, 48 kaniner etc
 ;-)

Har sjĂ€lv tvĂ„ kaniner, och pluggar pĂ„ högskola. Pendlar dessutom, sĂ„ har restid pĂ„ ca 2 timmar enkel vĂ€g. Det Ă€r dock inte som helst problem. Är hemma mycket och pluggar, och kaninerna fĂ„r mycket tid. Skaffade första kaninen nĂ€r jag hade pluggat 2,5 mĂ„nad pĂ„ högskola, och det var tvĂ„ Ă„r sedan. :)

/ Nicole

Tunbergets kaninuppfödning 

Kaninerna pÄ instagram / facebook

CassandraL
0

JodÄ. Jag pluggar (enormt slö utbildning men ÀndÄ) och har massa med tid till bÄde jobb och djur. Har tvÄ osÀkra kaniner (tog hem dÄ dom inte hade det sÄ bra och jobbar pÄ att omplacera dom) och en förvildad katt hemma nu och lÀgger ner en del tid pÄ alla djuren. Dessutom lÀgger jag en del tid pÄ att hjÀlpa andra att omplacera sina djur och tycker inte jag har nÄgra problem att hinna med. DÀremot Àr jag glad att kaninerna Àr tvÄ sÄ dom har varandra ocksÄ

http://cassisomplaceringar.weebly.com/

Victorica
0

Verkligen skönt att höra hur bra det gÄr för er :D Min största oro har definitivt varit att inte hinna med att ge kaninen sÄ mycket tid den behöver. Jag pendlar ocksÄ till skolan, mellan 1.5 timmar och 2 timmar enkel vÀg beroende pÄ om tÄget vill komma eller ej.

Funderar av och till pÄ ett par sÄ att de kan hÄlla varandra sysselsatta bÀttre de dagar jag gÄr extra lÄngt.

SÄ ett stort tack för alla svar :D Jag antar att det blir mycket av att planera tiden extra vÀl sedan, men det ska det nog vara vÀrt :)

Veronica