Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 1337 ggr
Victorica
0

Kanin och universitetslivet

Hej pĂ„ er!😃

Efter mÄnga om och men planerar jag nu för att fÄ hem min allra första kanin till sommaren, men jag kommer som det ser ut nu att fortsÀtta gÄ pÄ universitet/högskola till hösten och jag undrar nu om det finns nÄgra hÀr som kombinerar kaniner och universitetsstudier och hur det gÄr.

Sedan skulle det Àven vara kul att fÄ lite tips? pÄ bra uppfödare i VÀstergötland, eller nÄgonstans lÀngre österut med bra tÄgförbindelser. Jag bor vid E20 mitt emellan AlingsÄs och Skövde pÄ ett ungefÀr.

Vad gÀller ras Àr jag intresserad av allt mellan dvÀrgvÀdur och fransk vÀdur i storlek, men det mÄste inte vara en vÀdur just. Teddy och angora Àr dÀremot ute ur bilden som det ser ut nu.

Tacksam för svar :)

Veronica

sfut
0

Hej!

Vad roligt att du gÄr i kaninköpartankar!

Jag pluggar just nu första Äret pÄ veterinÀr och har tvÄ kaniner, det funkar alldeles utmÀrkt. De trivs bra och jag upplever inte att jag inte hinner med dem, pluggar mycket hemma istÀllet för att sitta pÄ skolan/bibblan men eftersom de Àr tvÄ sÄ gör det inget om man Àr borta mycket vissa dagar heller.

Det Àr svÄrt att ge bort vÀnlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Peak303
0

Vad roligt att du vill skaffa en kanin! :)

Jag lÀser pÄ universitet för tillfÀllet. Det blir nÄgon mindre tid för kaninerna Àn innan med tanke pÄ att jag pendlar till och frÄn skolan var dag. Men jag hopptrÀnar mina var söndag (dÄ jag hinner) och Àven att de fÄr ut och springa nÀr jag Àr hemma och vÀdret tillÄter. Lite svÄrare nu nÀr det Àr mörkt. Men försöker göra det bÀsta av situationen. :)

Pendlar man inte som jag gör sÄ Àr det nog lite lÀttare att tillbringa mer tid med kaninen. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

sfut
0