Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1163 ggr
vickan1976
0

Döende kanin-hjälp!

Mimmi, som vi haft i precis en månad idag, var ute i hagen i trädgården och vi satt och grillade hos grannen. Vi hade precis sålt vår bil och njöt av maten och livet.

Då kom min sambos bror och fru med sin hund. Efter ett tag smet hon in i vår trädgård och vi hörde flera kaninskrik. Mimmi blev så rädd att hon slängde sig mot nätet och det blev stora bulor där hon kastat sig. När jag kom över staketet låg hon i hagen och andades hetsigt. Hon blundade och jag klappade. Våra barn på 3 och 5 år var också i närheten och såg sin mamma gråta…

Efter 10 min. öppnade hon ögonen och började röra frambenen. Bakbenen låg slappt. Hon försökte resa sig flera gånger.

Jag ringde veterinären och hon sa att Mimmi nog kommer dö under natten eller om hon inte kan stå får vi avliva henne imorgon…

Är det någon som har varit med om något liknande där kaninen faktiskt har klarat sig?

Mysofi
0

Nje usch vad hemskt! Stackars dig! *tröstkram

KajsaM
0

Kan vara hjärtatack om hon blev skrämd av hunden. *TRÖSTKRAMR*

Dior_94
0

nee stckars dig! hoppas hon klarar sig!!

Flippa
0

Stackar dig och kaninen! Svårt och tro att kaninen klarar sig. Men jag hoppas på det! *TRÖSTKRAMAR*

Casper
0

Håller tummarna för er!! Kaniner kan få slag om de blir så rädda men ge inte upp! Så länge det finns liv finns det hopp!
*håller alla tummar och tassar härifrån*

ikea
0

Usch, vad sorgligt, hoppas det går bra. Hon måste ha skadat sig när hon i ren panik for in i nätet. Vet två andra historier om kaniner som har blivigt jagade / hetsade till döds av hundar, tyvärr har ju kaniner ett känsligt hjärta. Håller tummarna!

Noa-Nisse
0

usch, va hemskt!! hoppas kaninen klarar sig!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sandra-
0

Stackare :( Vad hemskt, hoppas att hon klarar sig!

Milly_94
0

heeemskt!

[Niike]
0

Hade en kanin en gång som var ganska gammal och började höra lite dåligt. Mamma kom och gick på gräset för att ge kaninen mat eller något och hon satt så att hon inte såg mamma då. Sen dök mamma upp så plötsligt att kaninen blev så rädd, så hon sprang med full fart rakt in i det starka nätet. Hon bröt nacken.**

R.I.P Kiara** <3

callo
0

Usch va hemskt behöva uppleva ngt sånt för både dig och kaninen..Kanske är ngt brutet elelr så är hon "chockförlamad". försök hålla henne så lugnt och tryggt som möjligt inatt så hon får somna in i lugn o ro eller så lugnar hon ner sig så pass mkt att hon klarar sig. Får hoppas på det bästa!

elena
0

Stackars dig och kaninen. Om den inte kan använda bakbenen så har den kanske brutit en ryggkota. då finns väl inte så mycket att göra.

Vemsan
0

Gud vad hemskt :( Hoppas hon klarar det! Ha det mkt lungt kring buren och kanske ha henne i knät och mys med henne så att hon känner sig lungnare(om hon gillar det). Annars brukar djur bli lite "gladare" om man ger dom lite av deras favoritgodis.
När min katt(som var kopplad) blev attackerad av två lösa hundar och han och mamma kom in så var han skitstirrig och livrädd, och då gav jag honom lite godis, och då började han spinna och lungnade ned sig :) Jag vet ju inte om detta funkar för kanin, men man kan ju testa!

Hälsningar Vemsan

vickan1976
0

Hon har inte börjat röra på sig, men hon lever fortfarande.

Jag och barnen har matat henne med sallad och äpple och hon har druckit. Nu skall vi säga hej då innan min sambo åker till veterinären och avlivar henne.

Jag är så arg och ledsen och irriterad på min sambos bror och fru som släpple sin hund…….

Isabel_r
0

Min kompis har varit me dom en liten liknande situation. Hon har en liten dvärgkanin som var ute i sin lilla Hage som vanligt. Men så kom det en katt och klättrade in i hagen, som inte hade tak-nät. Hennes kanin blev ju så klart vättskrämd och tog ett jätteskutt över nätet som var över 1 meter högt utan någon sats alls nästan, sen rymde han hemifrån. Men som tur var hittades han efter ett par dagar och hon fick tillbaka honom efter en vecka. Han hade tur att han kom över nätet och inte blev fångad av katten…

Ellen95
0

Vad hemskt! Många tröstkrmar<3

felicia93
0

jag har varit med om samma sak fast jag var säkert bara sju år men jag glömmer det inte , kaninen började skaka och sprarka jätte läskigt men det måste vart ett epilepsi anfall eller likande, han blev ju i alla fall inte rädd,

Sotis
0

nej vad hemskt! stackars dig<3<3 Många tröstkramar från mig och mina kaniner<3

Flippa
0

*TRÖSTKRAMAR*

KvirrZ
0

Nej så tråkigt :'( Tröstkramar

- Mvh Emma

Jojsan
0

gu så synd :( *tröstkramar*

ciss
0

Vad hemskt, tröstkramar!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

BuNNaj
0

Såna människor som bara gör utan att fråga hatar jag! Dom kunde ju ändå frågat om dom FICK släppa hunden. Som tur är, är inte min kanin hund rädd. MEn tänk om han hade varit. Vi har haft flera lösa hundar vid hagen och han har inte blivit rädd, men tänk om. Jag tycker så synd om er som får stå ut med att kaninen blev så rädd så hon dog. R.i.p.

elena
0

en sån sorglig historia. Kaninen var väl inte så gammal eftersom ni bara haft den i 1 månad?

Taci
0

Guuud vad hemskt :( Ni fick iaf ta ett ordentligt farväl, kanske kan varit en liten tröst iaf :/

soten
0

Stakars Mimmi ..

Vemsan
0

Nää, vad synd! :( *tröstkramar*

Hälsningar Vemsan

annaforsgren
0

Gråter

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Shadow.B
0

GråterGud vad hämskt! *Tröstkramar* R.I.P

Teea_
0

fy vad hemskt!

*stooor tröst kram*

SaraB
0

Beklagar.. :(

vickan1976
0

Gud vad ni är gulliga allihop. Nu börjar jag lungna mig, man måste ju för barnens skull. Min minsta på 3 år frågade varför jag grät idag och då trodde jag att hon inte såg!

Kvinnan som ägde hunden har ringt och bett om ursäkt och under samtalet började hon gråta flera gånger, det kändes lite skönt att hon också var ledsen…. Men jag får ju inte Mimmi tillbaka ändå.

Har städat ur buren och lagt den i förrådet. Vet inte om det blir någon ny kanin.

Vi tog över henne efter en 7-årig tjej som tröttnat och vi hade haft henne i 1 månad. Hon började äntligen bli tamare och mysigare..

Hellilojloj
0

Min kanin blev skrämd av mig en gång när jag sprang emot buren utan att tänka mig för och kastade sig också mot sidorna av buren som en galning - med huvudet före.

Han skadade sig dock inte… Hur är läget för tillfället?

[Niike]
0

Gud vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen. Massa tröstkramar till dig och dina barn. <3 :'(

NinaS
0

*kramar*

Keligast
0

Beklagar :'( *tusen tröstkramat*

elena
0

Hade haft min kanin i 3 dagar. Han var inte så tam då och jag  öppnade den större  luckan i taket  och lyfte ut honom varje gång jag skulle ha honom i knät och när han skulle få springa på golvet.

Hade lagt mig för natten och hör ett fruktansvärt smällande från buren. rusar upp och han tyckte tydligen det var så roligt att vara utanför buren så han hade försökt pressa sig igenom takluckan! Där satt han fast, käkarna tog emot så han kom varken fram eller tillbaka. Hela kroppen hängde i luften med huvudet utanför. vilken syn! jag blev iskall! Han sparkade allt vad han kunde. Hade jag kommit några sekunder senare hade han brutit sönder ryggen. Vi förstärkte med ståltråd och han har aldrig försökt igen.

ninis74
0

MÅNGA KRAMAR!

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Llinnea-
0

Gud vad tråkigt :/ * TRÖSTKRAMAR*

KajsaM
0

Beklagar :( *tröstkramar*

MarHai
0

Kaniner har tyvärr lätt att fö av chock :(

Riktigt hemskt. Har själv fått flera kaniner ihjälbitna/jagade/skrämda till döds.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lolitas
0

jag har nästan varit där, fick dock igång kaninen efter 20 minuter.