Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 707 ggr
[Yasminjohanna]
0

Min kanin verkar sjuk.

Min kanin regaerar inte på sina pellets.

Han äter lite hö men inte som han brukar.

Har precis upptäckt att han suttit och ätit en del av stråna på sopkvasten.

Känner mig som en idiot som inte märkt nått. Kan det vara sopkvasten som spökar? Det har hänt att han tuggat på plast nån gång också men jag försöker verkligen att hålla kaninvänligt i lägenheten, ibland sker dock små olyckor inom loppet av några sekunder. Jag har en tid hos veterinären i roslagstull imorgon hursomhelst. Kan ni ge mig några råd på vad jag bör tänka på nu när han äter mindre.

Fia9000
0

Jag är inte så bra på sånt här, så det ända rådet jag har är att du kan mata honom med critical care om han äter dåligt med hö. Har du inte critical care hemma kan det vara bra att införskaffa ifall det skulle hända något liknande igen. Lycka till och hoppas att det inte är något allvarligt! :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Yasminjohanna]
0

#1 Ska införskaffa det imorgon, vet att det finns på Arken zoo.

Tack för ditt svar

MVH

Yasmin

[Mi-rand-a]
0

rör han på sig som vanligt eller är han stillsam? om de är förstoppning bör du få han att röra på sig så att magen kommer igång

[Guldvingens]
1

Slutar kaninen äta så är det oftast akut! 

Edit: såg att du ska till veterinär imorgon!.

[Yasminjohanna]
0

Hej alla.

Han har ätit en hel del hö och bajsat en del också. Gjorde några glädjeskutt på sängen och sprang som en tok. Han har vart hängig i c.a. 3 dagar men under dagen har han blivit bättre. Jag får se hur han verkar imorgon men vi har en tid och jag går om jag märker att han blir hängig igen.