Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 956 ggr
scooby1
0

små vibbrerande skakningar

Min lilla tuss, har för sig något som jag inte har hittat någon stans att läsa om varför han gör så….

Efter att jag har borstat honom eller håller på med det, så små skakar han och sen slickar han på min hand som han alltid gör efter att man har hållt på med honom….

men varför små skakar/vibbrerar han vid borstning gör det ont??

hoppas nån vet vad det kan vara…

Saaara
1

Bor den ute? Isåfall kanSke det beror att den fryser för jag tror jag hört nånstans att dom burrar upp pälsen lite för att inte frysa men när man borstar/klappar den fryser den.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Mi-rand-a]
1

Slickandet är för att visa uppskattning, skakandet  kan bero på att den får rysningar eller liknande, har hänt nångång att mina gjort de. Men kan även va som #1 skrev.

scooby1
0

Okey.. tack för era svar.. jo han bor ute….kanske ska strunta i att borsta han på ett tag nu, men han har lejonman+kjolen, som blir lite tovig ibland när han har vart ute och skuttat i sele känns som om jag borde borsta ur dom 2 iaf….

vill ju inte sluta mysa med han, men om han fryser när jag gör det, får jag hitta på nått annat =)

[Mi-rand-a]
0

Borsta måste göras, inte skönt att springa runt med tovor och självklart ska du mysa med han, burrandet med pälsen är endast för att de inte ska frysa men om de finns halm att värma sig i så är de ingen fara :)

scooby1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo men precis vad jag tänkte också…. vill ju inte att han blir själv sittandes där ute 24 timmar om dygnet utan att man kan gosa med han 😕

joda han har en rätt så stor bur med ett isolerat hus med filtar och halm i m.m (min man är lite blödig han måste ha det mysigt),, och halm och spån i buren även torv vid hans kiss och bajs hörna…

gud va rörigt det blev

Frosstis
2

#5 Någon måste väl kommentera … saltsten och den andra stenen behövs inte . :)

scooby1
0

Gammal bild
Saltstenen är borta (för fuktigt ute, smälte), det var nytaget när han precis hade flyttat in för 1 månad sen, den andra har han inte rört ännu… Och har inte gett han någon ny heller