Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 441 ggr
Bejja
0

Hur många veckor?

Hur många veckor diar kaninungarna?

Tina-A
0

6 veckor.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bejja
0

Herregud :S Jag vet inte vad jag ska göra nu!  min kanin hona på 4 år har fått ungar (TJUVPARNING) men straks efter födseln rymde honan och hanen igen.. och jag tror att de har parat sej o nu går hon säkert med ungar.

Kmr hon att klara en födsel till (pga. sin ålder)? Och kmr hon kunna dia två kullar samtidigt? Ungarna är snart 2 veckor och de är 2 stycken .

Julliz
0

Det är ju inte säkert att hon får en kull till, kanske blev det inget? Du är i en riktigt knivig situation. En såpass gammal hona, med kanske två kullar. Men du får vänta och se. finns det någon möjlighet till en hitta en surrogat mamma? Som kan dia nästa kull? Jag tycker att du ska ge henne en chans. Men om du ser att hon lider, så avliva henne och behåll en unge istället. Men som sagt, Än är det inte säkert att hon får ännu en kull. Om du vill vara säker på om hon är med ungar igen så kan du ju alltid kolla hos en veterinär. Då kan ju veterinären avgöra om honan är i kondition att få en kull till eller om det mest humana är att avliva henne.

twinnie
0

Avliva henne och behåll en unge? Hur ska det gå till? Ungarna behöver ju fortfarande sin mamma för att överleva!

Bejja
0

Okej tack! Min flicka är så högt älskad så jag hoppas att allt fixar sej! Fast det är väll svårare för en äldre hona att bli gravid?