Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utställning
Läst 463 ggr
[vanilla skye]
0

Blir det avdrag på poäng?

Hej, jag vill, eller rättare sagt måste ställa ut min Tyska jättescheck hane, men ett problem bara…

Han stack in öronen till en annan kaninhane hos förra ägaren så han fick jack i öronen. Nu har han dock bara ett litet jack i ena örat och jag vill ställa ut honom och stambokföra då jag ska avla med honom. Men jag undrar hur många poäng ni tror domaren kommer dra bort pgr av jacket i örat? 

Rent rastypiskt tycker jag han är fin, han har en fin teckning och är en stor och maffig hane, men om vi säger att han bara kanske får t.e.x 90 poäng bara, tycker ni jag ska stambokföra han på det då?

zezagena
0

Pröva, är det en nitisk domare blir det avdrag o ev nollning, en annan kan ge godkänt kort 😉

[RC1393]
0

Ove är väldigt "snäll" eller vad man ska säga över lag, ofta han som dömer här i Västerbotten så med lite tur går det bra🙂 90p med avdrag för en skavank är ju inte dåligt heller för en svår teckning o ras, man måste ju se lite varför man fick poängen som man fick. En annan femma hade det varit om det varit ett ärftligt fel som t.ex. att han varit för lätt.

[vanilla skye]
0

#1: Nollning, vad menas med det? 

#2: Ja, jag har märkt det :) han brukar bedöma i norrbotten också om jag inte minns fel :) 

Men jag får i varje fall göra ett försök, men förhoppningsvis så ska han väl få att gå att stambokföra, jag blir nöjd bara han får nå poäng som inte är allt för lågt, så slipper jag och köparna av de framtida bebisarna luckor i stamtavlorna. 

Men kan han ställas i vanlig klass med tävlan mot andra, eller ska han ställas i reg bedömning utom tävlan? går man fram själv med kaninen när man reg bedömer? har hört det tidigare, har aldrig ställt ut i reg förut så därför jag frågar :)

[RC1393]
0

#3 Du kan göra som du vill. Kostar samma för oss juniorer att reg. bedöma och att ställa som vanligt, så jag har faktiskt inte ställt mina i reg. bedömning ännu p.g.a. det 🙂

Zakarias
0

#3 Tycker det är bättre om du bara ställer ut och får ett A-kort, då kan du bestämma om du vill registrera på dem poängen eller ej :)

[vanilla skye]
0

Okej, men då gör jag så :)