Konstiga svar då man säljer
Vad har ni som säljer kaniner varit med om för konstiga svar då ni sålt dom eller då dom ligger på annons?
Just nu har jag ett gäng kaniner på annons varav en pensionerad hona för 50:-
Nu har jag en som vill ha henne, Gratis och att jag kör henne 15 mil också. Vad svarar man på det? Allt jag kan komma på är extremt förolämpande.
Nån annan som varit med om liknande (eller värre/konstigare?)
l'm back
Kör på det som ploppar upp i huvudet! Typ att bensinpriset för 15 mil samt kaninen som egegtligen kostar 50 kr blir en del back i både pengar och tid. Så antingen får personen hosta upp en hundring eller två, tacka som fan för att du körde!
Dock så får jag dåliga vibbar av såna människor. Skulle personligen nekat henne att få kaninen.
Btw var bor du? Vet möjligen en som letar efter en vuxen kanin!
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
jag har aldrig sålt en kanin, så jag kan inte svar på frågan, :) Men vem tycker att man ska få en kanin gratis, och att nutida ägaren ska köra den 15 mil??!? 50 kr tycker jag att en kanin lätt är värd, och om man skulle varit seriös tycker jag att köparen kunde frågatr: Kan du köra den till oss mot bensin ersättning? Ursäkta men, att ngn vill skaffa en kanin helt gratis, inte ens köra och hämta den själv eller typ förklara att den inte kan hämta själv, jag faktiskt är lite oseriöst!! :/
För evigt med Gaia
#1 vi far ju ibland dit men… då far vi för nått vi vill, vill nån köpa en kanin så får dom hämta upp den då och där det är praktiskt för oss. Och då brukar vi få pengar för kaninerna också.
Okej hittar man nån man känner eller så skulle jag kunna ge bort pensionerade kaniner men nån man inte känner som prutar på en kanin känns bara fel.
Jag bor i Lycksele kommun men vi far ofta till Umeå och Storuman.
l'm back
#3 tycker också det är fel att pruta på en kanin, det är faktiskt ett livs levande liv!! Har hen inte viljan att betala 50 små kr för en kanin, vet nog inte hen vad det kostar att försörja en kanin!
För evigt med Gaia
#4 som jag skrev tidigare hade det väl varit ok om jag själv erbjudit kaninen gratis och jag kände personen (tex jag visste att h*n var duktig med kaniner osv), men som ni sagt blir det lite konstigt om man som okänd köpare sätter sig och prutar på ett liv.
Jag funderar på att svara ungefär såhär.
"Hej
Eftersom det kostar att ha kaniner i tex foder och ev veterinärskostnad vill jag inte ge bort henne, då har hon det säkert bättre hos oss."
l'm back
#5 ja så klart! Jag skrev nog lite konstigt ;) Det e ju klart om du erbjudit det och att man känner personen, då tycker jag ändå det känns tryggt att lämna kaninen, för då har man ju endå koll och så,:) Men en okänd som vill pruta? Njä ..:/
För evigt med Gaia
Jag har aldrig självt sålt kaniner men min vän fick ett mail för någon månad sedan av en som ville tinga några kaniner och sedan hämta dem i MAJ? hon blev ställd och visste inte vad hon skulle svara haha.. måste fråga hur det blev:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Haha, jag har varit med om allt från "stoppa kaninen i en låda och lämna dem på centralen så hämtar vi den där på vägen hem från jobbet och så slipper du träffa oss" till " kan du passa kaninen på helgerna om vi köper den? Vi vill gärna vara lediga då"
Det blev ingen kanin för någon utav dem, konstigt nog😉
#8 Haha omg Skratt retande ;)
För evigt med Gaia
Brukar inte ens bry mig om att svara på sådana mail, inte heller de mail som det bara står "hej när kan vi komma och hämta den?". Känns som om de vore lite (i negativ bemärkelse) lustiga personer😛
Det är min lilla syster som är 10 år gammal som har mailat på din kanin och hon vet inte hur långt det egentligen är till själva Umeå ifrån er, men hon frågade ang det då ni skrev på annonsen att ni åker ibland till Storuman och Umeå, så kan nog varit därför hon frågade det.
Hon förstår nog helt klart att det kostar att ha kanin och 50 kr är ju ingenting egentligen. vi föder upp jättekaniner och andra raser och hon som är så liten har väldigt mycket erfarenhet redan nu.
:)
#11 Det var främst det att kaninen skulle vara gratis som gjorde att man tyckte illa om det, sen gratis i kombination av att man skulle sjutsa kaninen till en bestämd plats och inte tex "när far du till Umeå nästa gång, var kan jag plocka upp den då?"
Det där om att kaninen skulle vara gratis förstörde liksom hela mejlet (annars hade man kunnat ta att det var lite dåligt uttryckt om transporten)
#7 du måste berätta i tråden hur det gick, jag har ibland frågat om uppfödaren kommer att ha kaniner kvar i Maj tex men att ha den tingad så länge.
#8 Du skulle startat kaninhotell och tagit dyr hyra 😈
l'm back
Jag får också helt puckade svar på annonser, bl.a. att dem vill ha den antingen hemleverad(60 mil bort🤔) eller att dem vill ha den till halva priset om dem kan hämta den själva(som om fraktkostnad skulle ingå?😂)
Sedan när jag har flera kaniner i en annons och jag försöker snällt och vänligt förklara att en av dem är såld, så blir köparen förbannad🤦♂️
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube