Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1346 ggr
ninen DH
3

Burinfedning, leksaker att göra själv.

Jag älskar att göra roliga saker till kaninerna, därför skulle det vara kul om ni ville ge tips? och länkar till roliga pyssel! Det kan vara pyssel som kaninen kan äta, leka med, grejer till buren eller varför inte en bra tex. leksak du köpt på någon djuraffär!

natha-mjau
1

Kika på kaninmagazinet.se under pyssel kategorin :)

ninen DH
0

Har kollat där, hittade lite saker men det mästa var med toarullar och jag ger inte kaninerna det ;)

Moppie
1

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

natha-mjau
0
ninen DH
1

#4 frågade i en tråd för ett tag sedan om toarullar, och då skrev dem att det kanske inte är så bra om de äter mycket. Mina kaniner skulle äta upp dem helt. Men jag läste din tråd och såg att det kanske nte är så farligt. Så jag kanske ger dem någon gång, men jag vill inte ge för mycket. Jag vill inte ta några risker :)

Victorica
1

Nu har jag ingen kanin än tyvärr, men en sak jag brukar göra till hunden är en flätad krans med pilgrenar. Och så vitt jag förstått är pil ett av de träslag kaniner kan gnaga på. Så det är ett tips? om du har tillgång till det :)

Veronica

ninen DH
0

#6 tack! Jag ska pröva det! #3 ska prova det med, leker dem med det? Hoss marsvinen är det bara någonting som ligger i buren orört. Men jag kan sno deras ett par dar och ge till kaninerna :) så får vi se om det gillar det :)

fridahedstroom
1

om du gör små bitar av kartong i olika former som är ca 4 cm2 och sen sätter dom på en bit hampa snöre genom små hål som du gjort i mitten på alla kartongbitarna så kan du sen hänga in den i buren men knyt helst en liten knut efter kns 6 bitar så blir det större aktivitet.🤪😉

[neptunens]
2

Mina använder sina galler/höbollar väldigt flitigt. Fyller dem med mestadels hö, små grönsaksbitar, någon godis, örter osv och så fäster jag dem med en krok i taket så de måste jobba och filura lite på det 🙂