AKUT!! Nytt hem sökes i Skåne
AKUT! Nu är läget akut för min älskade lilla Charlie! En tjej har provat att ha honom i fyra veckor med sin 5 åriga hona, men det funkade inte! Hennes hona attackerade Charlie och bet honom! Hon tror att det är hennes hona det är "fel" på, då hon levt så pass länge själv! Jag tror absolut Charlie kan funka med rätt hona, då han är världens snällaste. Han har aldrig attackerat eller bitit någon människa. :) Han har verkligen den största personligheten, så snälla hjälp mig så att han får ett nytt forever-hem! Jag bor inte i Skåne längre och jag får inte ha husdjur där jag bor nu, tyvärr.. det är mitt ex som har honom nu och han kommer ge det max ett par veckor till.. :/ Namn: Charlie Ras: Dvärgvädur Utseende: Helvit med blå ögon Ålder: 1 år Härstamningsbevis: JA Kastrerad: Ja Personlighet: Är helt lösgående (ingen burkanin!!!), han är rumsren och hur snäll som helst! Han är som sagt ALLTID lös, även när vi är borta och det funkar så bra! Han har inte förstört något i lägenheten, utan sitter mest på sin filt när vi är borta! Han älskar sällskap och vill gärna mysa vid ens fötter och bli klappad hela dagarna. Han springer efter en vart man än går och han är verkligen one of a kind. Som en liten hund. :) Han finns i Skåne, Malmö.
Tror inte att man får hota med avlivning (räknas som det).
Hört med omplaceringshem i Skåne? Anser inte att man ska avliva ett friskt djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
nej, okej, jag hotar inte.. men läget är så att jag befinner mig inte i Skåne, utan jag har ett pucko till ex som tar hand om honom, som inte vill eller tänker göra det längre.. :/
Jag bor utanför malmö och kan ev. ha honom tills han får ett hem, eller för senare köp 🙂 Bara han inte blir avlivad! 😃
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
som jag har skrivit förut, tar jag gärna emot han. då vi letar efter en "hund" kanin😉
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Åhh han är ju sååå underbar!
Tyvärr går föräldrarna inte med på att ha en kanin inomhus x.x
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Det här låter som en sådan kanin jag söker, men jag bor i Stockholmstrakten…
Önskar att jag hade kunnat ordna transport.. :/
Några som kommenterat att dem Kan ta hand om honom om han inte blir sold tills vidare :) skulle appsolut tagit hand om honom om jag fått :)
#10 Precis ;) Jag kan antagligen ta honom direkt om du inte vill att han ska bo hos din (ex?) sambo :) Här får han i så fall gå lös, komma ut och skutta lite i sele utomhus om han gillar det osv ^^ + tycker mamma och pappa om honom så kan vi ev. Köpa honom :)
putt
#12 har du och #11 haft kontakt? ska hon ta hand om honom eller inte? :)
#13 M_Holmlin har inte svarat så jag vet inte… :/
Fina lilla Charlie. Jag hade gärna tagit emot honom om det inte vore för mina hundar. Och att gå lös på mitt rum är ju knappast att vara lösgående. Eller?
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Föresten ska vi till skåne,helsingborg och jag vill apsolut ha honom. Men jag måste prata mer med mina föräldrar. Skulle det funka? :)
Men vi åker i november.
?? :D
#16 Det står längre upp att hennes ex bara kommer ha kvar honom Max ett par veckor till. :( Men i så fall kan jag ha honom så länge (alltså tills ni kommer till Skåne), men det finns i så fall en risk att vi köper honom men det är det jag vill se när jag passar honom. :)
Ja, han kan väll ha kvar honom i 4 veckor iaf? Jag vill också ha honom så om du tar honom för att jag ska ha honom vill jag också ha honom om du förstår ;)
Du ts, jag vet att Cecilia (cilia.teddytosernas) har kontaktat dig. Jag är hos henne några gånger i veckan och jag vet att hon verkligen skulle ta superbra hand om lilla Charlie. Likaså resten av hennes familj. Dom har otrolig erfarenhet av kaniner, och är väldigt intresserade dom också.
Det är mycket yta och Charlie hade fått springa ute också, det är jag helt säker på.
#19 Försår inte riktigt vad du menar hahah ^^ Jag vill ha honom men vill ha honom på prov först, och ska vi inte köpa honom så kan du ta honom :P Men det är såklart M_Holmlin som bestämmer hahha :D
#20 haha tack Tilde, väntar på svar från TS så om det blir som jag vill så blir det nog en till Charlie 😉
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#22 Hahha det verkar som att det är fler som väntar på svar :D Synd att det tar sån tid bara :/ Fast det är inte lätt att "bo" vid datorn ^^ ;)
#23 Haha ja, men vi har haft kontakt innan om lilla Charlie också. Nu när molle ska flytta behöver vi ju en ny man i huset ( eller ja typ man 😉 )
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#24 Var ni? Jag var intresserad av honom innan också :D Ska Molle flytta? :O Så ni ska inte ha en avelshane? :)
#25 har lagt intresse ända sen första tråden kom ut detta är den 3;dje tror jag?😇 så har varit intresserad ganska länge.
Vi kan ta det om Molle i PM😕
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#25 Ja, hör av dig i PM så berättar vi för dig. Helst Cecilia då jag inte har jättestor talan eftersom att Molle bor hos henne.
Nu är det i alla fall. Någon som får ta hand om Charlie. Vem vet vi inte.. Haha ;)
#28 hur vet du det? är han såld då?🤐
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Nej men 3 st är intresserade så jag antar det. Annars kommer jag ta hand om honom antagligen :)
#30 hm.. okej, a vi får se vem som får köpa han.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
oj vad alla vill köpa honom hehe, dey är ju bra!
hoppas ts ser detta då för kaninen verkar ju inte ha de bra hos hennes ex:( hoppas han snart får komma till ett bra hem!
Haha, inte varje gång det finns flera potentiella köpare som "slåss" om att få köpa en kanin 😂Brukar snarare vara tvärtom… Men 👍till alla er som vill och kan ställa upp för en kanin "i nöd". Nu är det bara för TS att välja och vraka 😉
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Hur gick det? Vem fick honom? Ingen som vet?
Okej, tråden är i full gång här ser jag! Tack så himla mycket! :) jag är inne i tenta-period på universitet och har inte haft tid att svara, förlåt! :( mitt ex kan ha honom ett tag till. Han har helt plötsligt ändrat inställning och tycker att han är ännu mysigare nu efter att han bott hos Rebecca i fyra veckor. Hehe.. :) men, han vill fortfarande inte ha kvar honom. Jag vill verkligen att han ska hitta ett "forever"-hem, men ni är så många som är intresserade så det kanske löser sig nu.. :) Tack! Och förlåt för sent svar!
Vi har ju haft lite kontakt via PM och jag har tänkt prata med mamma i helgen . Har kommer han i så fall få ett forever hem såklart! Och få springa fritt i mitt rum. Är han rumsren. För jag vill helst inte ha bajs i hela rummet varje dag ;) mitt rum är rätt stort :)
#35 Du kanske ska ta tag i det hela? Känns lite som att du lägger ut en tråd och sedan kontaktar du inte människorna. Sen tycker jag dessutom att det är ytterst tråkigt att du inte ville sälja honom till Cecilia, som faktiskt hört av sig i varje tråd du gjort. Folk är otroligt engagerade medans du inte hör av dig ordentligt.
Och när det gäller C's hund… Hunden har aldrig rört en av hennes kaniner, ALDRIG. Skriver hon att det är okej, så borde du faktiskt lita på henne.
#37 Fast det är ju TS kanin, och hon som måste göra det slutgiltiga valet, oavsett om det finns en hund med i bilden eller inte. :)
Ursäkta mig #37 men jag har kontakt med henne och har skrivit med henne! Varför blandar du dig? Hon erbjuder ett temporärt hem och om jag kan hitta någon som vill ta honom "för evigt", så är väl det en bättre lösning? Du har ingen aning om hur min inkorg ser ut här och vilka jag har pratat med eller ej. Och sen angående hennes hund så har jag ALDRIG tvivlat på att hennes hund ska göra Charlie illa. Det var inte det som var problemet, så varför säger du så? Problemet är att CHARLIE är rädd för hundar!!! Vilket jag skrev till henne. Det är Charlie som flyr för sitt liv när han känner lukten av en hund. Hunden behöver inte ens vara i rummet. Så det spelar ingen roll om det är världens snällaste hund. Du som har så mycket erfarenhet av kaniner borde veta att dom kan dö av en hjärtattack väldigt lätt? Tanken var att min kompis skulle ta Charlie, hon har två honor och många hundar på sin mammas gård. Men när hon själv såg hur rädd Charlie blev för lukten av hennes hund, så ville hon inte det. För att hon trodde inte att han skulle klara av det. Så det spelar ingen roll hur snäll hunden är. Men sluta blanda dig i vad jag gör eller inte. Jag har fått det här inlägget delat på facebook med och det är många som har hört av sig, och jag är väldigt angelägen att hitta ett bra hem till honom. Så snälla, blanda dig inte i! Och tack till alla andra som har visat intresse! :)
#39 bra skrivet :) som sagt kommer jag eventuellt finnas för Charlie om hem inte hittas :)
Finns det någon från Skåne som intresserad? Han skänks bort med bur och mat till rätt hem. Dom jag pratat med som varit intresserade, kan tyvärr inte ta honom nu.
41# men de va ju inte jätte akut då ditt ex ville ha honom ett tag till men nu kan han inte de helt plötsligt? tycker han ändrar sig dag från dag nog lika bra att kaninen får ett förevigt hem till ngn som inte håller på fram o tillbaka och tramsar
Denna lille herre verkar underbar, har han hittat ett hem?
Så du kan inte vänta tills november? Plus att du sa att han var lösgörande vilket betyder no bur?
#42 va? Jo, han kan ha honom ett tag till. Han vill inte ha honom och han får inte så mycket kärlek. Men han slänger inte ut honom på gatan. Därför vill jag hitta ett nytt hem så fort som möjligt, vad är det som är fel med det? Förstår inte varför folk är så jävla gnälliga här. Allt jag vill är att hitta ett nytt hem så fort som möjligt och dom som visat intresse har ändrat sig nu. #44 hans bur står öppen 24/7. Han går på lådan och äter i buren.
jag är inte gnällig är jätte glad,:) ville bara veta varför de först var akut sen lugnt och sen akut igen, men då vet jag att dom som var intressanta inte kan ta honom förrän senare trodde först han kunde stanna hos ditt ex några veckor till nämligen så du hade lite tid att hitta ett bra hem
Det är akut. Att hitta ett hem på 1-2 månader känns för mig i alla fall ganska akut. :/ Det är extremt jobbigt för mig att inte kunna ta hand om honom nu. Mitt ex ger han mat och vatten, men jobbar 12h/dag, så Charlie är ensam väldigt mycket, vilket inte alls känns kul :/ Så är det någon i Skåne som vill ha honom, hör av er! :)
Som sagt eventuellt i november ;)
Som sagt eventuellt i november ;)
putt!!
#50 Man får inte putta förrän det gått ett dygn sedan senaste inlägg.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
putt? senaste inlägget skrevs för två timmar sedan?^^
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
haha ok hade ingen aning om den regeln!
Har Charlie fått nytt hem nu? 😃
TS, om du sällan är inne så kan du kanske ge de intresserade ditt mobilnummer eller mailadress?🙂
Ja, eftersom jag har erbjudit mig men inte fått svar…

Jag kan ta honom. Bor i Malmö. Har fem lösgående kaniner här hemma redan så jag hade nog kunnat sätta ihop honom med någon av mina honor.
ååh, jag skulle vilja, men jag bor i Stockholm och jag har redan en kanin som heter Charlie ;-)…
Man kan nå mig på madeleine@holmlin.se Pratade med mitt ex idag, han sa att han får mat och vatten, men "närhet" ca 10min om dagen, så vill hitta ett hem nuuu! :( Alla som varit intresserade har som sagt ändrat sig.
#59 har du pratat med #57? Och Cocomo i din andra tråd?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#60 Nej, jag har inte hört något.
Försöker se om det går att ordna transport först #61
#62 Det är lugnt! :) Såg ditt pm och har svarat! :)
Putt
Alltså, har verkligen alla som erbjudit sig ett hem dragits sig ur? Det verkar lite.. knasigt.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Hur gick det har han fått ett hem?
#65 …………… Det var två tjejer i Malmö jag hade kontakt med som fick förhinder. Sedan är det två andra som bor långt här ifrån varav den ena inte är helt säker på att dom kan nu. Den fjärde tjejen har en hona och hon är osäker på om han kommer gå ihop med hennes hona. Sen har jag ytterligare kontakt med en som eventuellt ska prova ha honom, men hon har fyra andra kaniner så det kanske inte funkar. Därför är jag aktiv här, det är ju lika bra liksom.. Jag tycker det här är jätte jobbigt och jag önskar att jag hade hittat ett bra hem vid det här laget. Speciellt nu när mitt ex åker till Frankrike på fredag-söndag och tänker lämna Charlie själv. Det är psykiskt jobbigt och jag sitter inte här och avfärdar dom som är intresserade.
#67 Finns det ingen som kan titta till Charlie en gång eller två under helgen? Det är verkligen inte att rekommendera att lämna en kanin ensam i två dagar, och det är dessutom inte lagligt.
Jag har själv gjort det när det verkligen inte funnits något annat alternativ (torsdag em-lördag morgon) men ditt ex kanske har någon kompis eller granne som kan titta till Charlie 1 gång iaf och ge honom fräscht vatten etc?
Hej! Jag har fina burar. Kom hit med honom (GRATIS) den helgen. Hos mig blir han gott omhendertagen och jag tror han kommer trivas! (: Hör av dig!
#68 han sa att han "ska höra" med sin syster om hon kan komma förbi på lördagen, sen sa han "men han är ju ändå själv hela tiden, är med han typ 10min/dag för jag jobbar, så han kommer vara lika själv som vanligt" och det gör ont i mitt hjärta att veta att han har det såhär.
Hej! Skickade ett pm. Kan absolut ta emot honom