Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1164 ggr
Cilia.Teddytöserna
2

kastreringen löste inte det?

jag kastrerade min hane i fredags, men han är fortfarande jätte hanig och juckar på mig och sådant fortfarande? Varför är det så!? ska inte kastreringen ta bort sådant? jag kastrerade ju han för att få bort hanigheten? 

Hjälp snälla? har det inte fungerat? varför är det såhär😭

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Fridaaaa
0

Alla hormoner har inte gått ur kroppen ännu, kan ta ett litet tag innan det gör det helt 🙂 Man märker i regel inte skillnad pangboom efter kastrering.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Candy123
0

Det tar några veckor efter op innan hanigheterna far bort (åtminstone för mig)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Cilia.Teddytöserna
0

#1 okej, så det kommer försvinna helt då, efter ett tag? 🙂

Fridaaaa
0

#3 Ja förhoppningsvis. Men borde göra det eftersom det förmodligen just berodde på hormonerna och så 🙂

zezagena
0

det lugnar sej 😃 precis som de andra säjer så tar det någon månad

majsblomman
0

Du kan ge honom en sådan där mjuk fotboll som finns att köpa på Ikea som han kan ha om han blir sugen på att "bolla" :) eller ett gosedjur med en rund och fin form :)

Fridaaaa
1

#6 Tror inte det är så lämpligt nu i början med tanke på att "såret" ska läka ordentligt osv. Bättre att han vilar sig tycker jag

farvendal
0

Min var hanig i någon vecka efter op men sedan lugnade det ner sig (skönt nog haha). Så ha lite tålamod, det går över 😉

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

sfut
0

Vår hane var som hanigast en vecka efter kastreringen, sen försvann det ;)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Cilia.Teddytöserna
0

#9 okej, jo jag hoppas det blir bättre !:)

Emelie
0

Jag vill inte skrämma dig, men vill tillägga att det finns en risk att din hane kommer fortsätta vara hanig. Hur gammal är han? Kastrerar man en hanig hane ganska sent i hans liv, eller när han hunnit vara hanig ett antal år redan så finns det en risk att han fortsätter vara hanig då betéendet är så invant. Dock är detta inte så vanlig, men jag vill inte att du ska ha alldeles för stora förhoppningar om det nu blir så att han fortsätter vara hanig.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Cilia.Teddytöserna
0

#11 han är lite mer än 1 år, men  han blev inte hanig förens efter vi parade han, så det är inte med fött .

Emelie
0

#12 Då är det nog ingen fara. Betéendet brukar endast sitta kvar om man kastrerar när hanen är några år gammal. Han är ju fortfarande ung! 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Cilia.Teddytöserna
0

I fredags var det 1 vecka sedan han kastrerades, och han juckar fortfarande? betyder det att beteendet inte kommer försvinna, för isf vet jag inte vad jag ska ta mig till ?😕

[neptunens]
4

1 vecka är ingenting.. Du får ge det lite tid 🙂

Cilia.Teddytöserna
0

#15 okej, men eftersom man ska kunna släppa ihop han med en hona vid 3-4 veckor, borde det inte försvinna start då? 

Förlåt att jag är så hispig första gången jag kastrerat en kanin, så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera och vad som är rätt och fel.

farvendal
0

Det försvinner nog snart. Kanske tar det lite längre tid om han känner lukten av hona hela tiden, gör han det?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Cilia.Teddytöserna
0

#17  Nej det borde han inte göra, då han är inne och honorna ute .

Sixtenblixten
0

Vet på hund tar det ett bra tag innan alla hormoner går ur kroppen borde ju vara likadant med kaninerna! Dom 3-4 v är ju menat att dom inte kan tillverka spermier . Hanig heten har ju inte med det att göra! Vissa hanar kanske aldrig slutar helt med det men det blir mildare! Har bara haft en kastrerad hane sedan tidigare och han kastrerade vid 5 mån och vsrаvar aldrig hanig från början! Men har 5 hanar i Avel och ingen jukar på något eller någon mer än vid PARNING! Hade jag varut dig hade jag intr släppt ihop han med en hane fören till våren så du intr gör det för fort så han fortsätter med det utan att de försvurit helt för honan skyll!

fridaaocrazy
1

Det tar någon vecka eller månad innan man märker någon skillnad 🙂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

ninor
0

#16 Vart fick du 3-4 veckor ifrån? Alla veterinärer jag pratat med säger 5-6 veckor. Funkar säkert vid 3-4 veckor också, men vill man ta det säkra före det osäkra är det nog att rekommendera att vänta någon vecka till.. 

Och som sagt, en vecka är ingenting. Du får ge det någon vecka till!

sfut
0

#21 det varierar väldigt mycket mellan olika veterinärer. Jag har hört allt från 2 veckor till 3 månader.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se