Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 607 ggr
linn8
0

Kanin+marsvin

Hej! Kan man ha kanin och marsvin i samma bur?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridaaaa
3

Man kan men inte lämpligt av flera anledningar. Kaninen kan lätt skada marsvinen, de äter inte helt samma kost, talar inte samma språk, marsvin ska vara minst 2 och flera andra anledningar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
2

Nej, kaniner & marsvin bör inte bo tillsammans.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ninen DH
3

I hagen har jag haft mina tillsammans (i rasthagen) och det har funkat bra (de bryr sig inte om varandra), men i samma bur får du vara försiktig eftersom att kaniner kan göra marsvin illa. Vänj dem långsammt isånnafall, men eftersom att kaniner ibland inte släpper in andra i sitt revir (buren) är det tveksamt om de gör de… Men folk har haft det och dem kan ibland vara tillsammans men ja skulle inte ha det… Det är för stora risker.

linn8
0

X I en djuraffär har har dom 3 kaniner och 4 marsvin i en mellan stor kaninbur! Ett av marsvinen blev inte såld så han trodde att han var en kanin:(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Cilia.Teddytöserna
0

nej, man ska ha marsvin med marsvin inte kanin och marsvin dom trivs inte tsm.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[SisselaJ]
1

Jag hade en kompis som hade en kanin och ett marsvin tillsammans. De trivdes jättebra och låg alltid och kelade med varandra! Det enda dåliga som hände var när kaninen (hona) hela tiden försökte para sig med marsvinet. Annars verkade de glada. :) Men som alla de andra skriver, som har mycket bättre koll på sådant än jag, så är det nog ingen bra idé egentligen. Undantag finns ju alltid men majoriteten kanske inte går :)

Fridaaaa
1

#6 Dock måste marsvin oavsett vara minst två stycken.
Men varför separerade hon inte dem när kaninen höll på så hela tiden, stackars marsvinet, med den tyngden, stressande mm :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Nej hade inte haft de, som många skrivit då de inta talar samma språk, kaninen kan skada marssvinet + att marssvin måste vara två.

[SisselaJ]
0

#7 håller med, hade jag varit äldre och klokare hade jag sagt till henne att dela på dem. Mem detta var längesedan och ja, bättre visste jag inte då :/

smellcaramell
0

som många sagt innan ska man ej ha kanin och marsvin tillsammans men främst för att kaniner bär på en bakterie som kaninerna själva inte blir sjuk av men det blir marsvinen.