Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1865 ggr
Twix*
0

Aloevera till kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår köpte jag en flaska Aloevera juice och tänkte ge det till en av mina kaniner jag pratade med henne som jag köpte det av och hon gav mig exakta mått för kanin (1ml/kg kanin)  är det någon som har prövat?

vad fick det för effekter? utom att magen funkade bättre, bilden är ganska dålig för jag tog den med datorkameran därför är texten spegelvänd men det står: Forever Aloe Berry Nectar (tranbär/äppelsmak) 1L

[ShabbychicBunny]
0

Jag har inte gett det till kanin men jag har gett det till hund och han blev bättre överlag. Både magen och pälsen blev jättebra och han fick mer energi av det! :)

Har en kompis som säljer forever så kanske borde testa och köpa en dunk till kaninen jag med! :D

ninor
0

Aldrig hört talas om… Vad är syftet med att ge dem aloevera juice? Är nyfiken 😊

Rmk02
0

Undrar också syftet. Kanske ska ge min

[ShabbychicBunny]
0

Aloe vera är bra för att rensa ut slaggprodukter i kroppen, förbättrar upptagningsförmågan så kaninen kan ta upp näringsämmnena i höet och maten bättre, hjälper imunförsvaret och är jättebra för pälsen och huden! :) Sen är det väldigt bra för slemmhinnorna och mag och tarmfloran i kroppen! :)

ninor
2

#4 ok.. Några nackdelar? Vad kostar en sån där bunke?

[ShabbychicBunny]
0

#5 Enligt kompisen som säljer forever så ligger en sån dunk runt 300kr.

Jag vet att på människor så kan man bli lite "sjuk" eftersom det rensar kroppen så om man har förkylningsbakterier i kroppen så kan man bli lite småförkyld innan kroppen rensats ut på all "skit". Vet inte om det kan bli så på djur med men jag märkte inte av något sådant på vovven, det kan vara att dom är lite skeptiska till det i början då den inte smakar sådär supergott! :P

Twix*
0

#5 just den bunken som jag köpte kostade 294:- så dom är ganska dyra tyvärr men ett kryddmått om dagen är ju jätte lite så den räcker länge ca 3 månader tror jag att hon sa😉