Orkar inte med höallergin, hur gör ni?
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, vill liksom inte utveckla astma eller förvärra mitt tillstånd. Det liksom piper ur luftvägarna när jag andas p.g.a. höet jag ger min lille Eddie. Han älskar sitt hö och han är en inomhuskanin. Vi bor på en liten etta och flyttar lyckligtvis till en stor tvåa i slutet av månaden. Jag har införskaffat en luftrenare också som hjälper något men kan ni ge mig lite råd? Någon annan som har inomhuskanin och är allergisk. Hur gör ni? Jag vet inte hur jag ska orka hålla ut resten av månaden, det blir bara jobbigare och jobbigare.
Jag känner av hö ibland och för mig hjälper det jättemkt att inte ha kaniner i samma rum som man sover. Mina kaniner (inkl. allt hö) finns i vardagsrummet/hallen och så har jag kaninfritt i sovrummet. Nu har jag inte så stora problem som du verkar ha, men kanske det kan hjälpa dig litegrann i alla fall.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag har gerbiler som oxå har Hö och vi har ställt det i badrummet/i en extra påse och pappa känner inte av höet alls:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Tack för era svar #1 #2 jag känner att jag inte orkar längre ibland men kan inte tänka mig att byta ut höet mot kuber då han verkligen älskar hö.
När vi bor i tvåan har jag tänkt att han ska få ha sin bur i köket och jag får väll hitta någon form av förvaringstunna? eller något liknande där jag kan förvara höet för just nu ligger det bara i påsen och det känner jag av rätt mycket.
Har ni några tips? på tunnor eller boxar eller något liknande som man kan förvara höet i och vart köper man det isåfall?
http://www.granngarden.se/product/fodertunna-50-l-svart-m-lock Hur mycket hö har du åt gången? Denhär kanske inte räcker :/
Jo men den ska fasiken räcka!
Ska klickas hem omedelbums. Tusen tack #4
Tänk på att det inte är bra att förvara hö instängt bara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 har du något annat tips på hur jag kan göra om jag inte har den i en tunna?
#7 Jag har mitt i en "lövsäck" som jag köpt på Lidl men kanske inte hjälper så mycket mot höallergin tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 jag kan ju i alla fall kolla in det och se. Annars blir det en tunna och då får jag väll ändå ha den lite halvt öppet så det inte blir helt instängt.
Hej Yasminjohanna :) Jag har en sån här tunna till mina och har haft det i över 1 år och den är inte helt tät men ändå ett lock. Funkar jätte bra och mitt hö har aldrig blivit dåligt utan torrt och fint.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40188340/#/20193899
Åh tack #10
Jag har fått så bra tips? att ja inte vet vad jag ska klicka hem men imorgon ska jag på jakt efter en tunna, det verkar som att många använder det för fodret och jag hoppas att det hjälper min allergi litegrann för jag mår verkligen apa just nu.
Tack tack tack