(S) Kaninen Rut
Om rätt hem dyker upp kan jag tänka mig lämna bort Rut (på prövotid till en början innan beslut om hon ska få stanna tas). Hon är en väldigt glad och kelig kanin som älskar att utforska omgivningen. Hon är både nyfiken och social!
Så om du letar efter en liten kelgris med mycket spring i benen kan jag lova dig att Rut kommer uppfylla alla de kraven. Hon är snäll i alla lägen! En fin liten vän som fyllde 2 år i somras.
En annan egenskap som Rut besitter är envishet. Hon är väldigt envis, vilket man tydligt kan se på tävlingar. Numera tävlar jag henne inte alls ofta eftersom hon helt enkelt inte vill hoppa. Det är synd eftersom hon är otroligt duktig! Jag skulle nog nästan säga att hon är en av de mest talangfulla kaniner jag någonsin haft, problemet är att hon bara visar det när hon själv vill.
Hon är svårklassad i rak med en pinne (som hon tog på debuten) och klassad medelsvår med pinnar. Höjd och längdhinder har hon knappt sett.
Jag vet som sagt var att lilla Rutan kan hoppa riktigt bra! Det vore spännande att se om någon annan kan lyckas få bukt på hennes envishet. Den som klarar av den uppgiften kan jag lova kommer få en väldigt fin tävlingsvän i framtiden! Men samtidigt så gäller det att hålla Ruts vilja i åtanke, om hon inte vill hoppa så ska hon heller inte behöva göra det.
Ruts säljs alltså som kelkanin kan man säga, en kelkanin som ev. kan blomma ut som en farlig konkurrent på tävlingsbanorna!
Rut är efter två duktiga hoppkaniner vid namn Midas Syrsa och Kyrkelidens Smultron-Agnes. Yla, som hennes mamma heter, syns ofta högt upp i resultatlistorna. Rut tävlas med namnet Wildflower.
Låter detta som en spännande liten filur? Hör då av dig till mig via PM här på ifokus eller ylva1@comhem.se. Rut finns i Stockholm, men leverans går att ordna runt om hela Sverige!
Så söt!
Var finns hon? Letar efter en kaninhona till sällskap. Tänkte även para henne till våren/sommarn, men hon kanske är lite för gammal för det? Super gullig! ;)
#3 En hoppkanin vid 2års ålder funkar om hon är i perfekt form, annars ska de helst ha sin första kull innan/runt 1års ålder.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
:-) Jaa, bara det att jag bor i Växjö. Är det för långt att åka?
#7 Ja! Det skulle vara super! Jag kan meddela dig och så får vi tänka. Hon skulle nog trivas, och så. Vår andra lilla kanin skulle säkert gilla henne och hon skulle bli väldigt ompysslad! :)
#8 Gör så! :-) Är din andra kanin en Hane eller Hona?? Rut har nämligen inte reagerat särskilt glatt på mina honor här hemma och har därför bott utan sällskap av en burkompis. Jag vet inte vad hon tycker om hanar, men det kan vara värt att tänka på att hon kan ha svårt för att acceptera andra kaniners sällskap. Men det behöver ju förstås inte betyda att hon inte gillar din kanin, hon har ju trots allt bara träffat de som bor här hemma.
Finaste Rally-Rutan <3
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#11 Jätte fin! Någonting jag vill uppmärksamma dig om är att han tyvärr inte kan paras med Rut eftersom båda två är brokade/mantlade vilket skulle leda till dubbelbrokade ungar (om du hade planer på att ev. skaffa ungar mellan de alltså) :-)
12# oj! Har jag inte tänkt på! Tack för du påminde mig! I så fall får vi leta upp nån annan att para henne med.
Rut finns kvar och letar efter en ny matte eller husse! :-)
Varför säljer du henne?
#16 Har varken tid eller intresse kvar för mina kaniner och vill därför minska ner på antalet. Rut är en väldigt trevlig kanin som snabbt tyr sig till människor i sin närhet, därför vet jag att hon snabbt kan anpassa sig och må bra hos någon annan som kan pyssla om henne mer än vad jag har möjlighet till :-)
Antar att Rut inte är kvar men lämnar mitt intresse här ändå!
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
#18 Rut bor just nu hos en fodervärd men det är osäkert om hon kommer stanna kvar där eller inte. Du får jättegärna skicka ett PM till mig och beskriva vad för slags hem du kan erbjuda henne. Om du verkligen är villig att köpa Rut kan jag nämligen be fodervärden bestämma sig för om hon ska behålla henne eller inte :-)