(S) 2 dvärgvädurer, rex ev.SB & normalpäsad SB
Hej, efter mycket tänkande fram och tillbaka har jag nu bestämt mig för att sälja mina två kaniner, Trulls och Nala. Min tid räcker inte till och dom förtjänar ett hem med mer omsorg. Både Trulls och Nala har varit supertama förut, men nu över sommaren har jag inte riktigt haft tid för dom och nu när jag går i nian så räcker tiden verkligen inte till, så båda har blivit skygga och lite rädda, men eftersom dom varit väldigt tillgivna och tama förut så krävs det bara tid och omsorg, och det är det jag letar efter hos deras nya ägare. Jag letar efter några som har tid för det kräver såklart jobb att få dom tama igen.
TRULLS
Jag köpte Trulls i Tyskland hösten 2011 av en seriös uppfödare, för då ville jag satsa på riktigt och hade en tanke att föda upp satinrex och rex med vita öron. Här kommer lite fakta om Trulls:
Född: 13 augusti 2011
Kön: Hane
Ras: Dvärgvädur
Päls: Rexpälsad ev satinbärare
Färg och teckning: Havanna wienertecknad vitörad
Ögonfärg: melarade, brun/blå
Färger i släkten: havanna otter, madagaskar, blå, egern, (vit/svart japantecknad?, isabella? står på tyska, men har sökt lite och verkar vara detta) självklart i kombination av wienertecknat och vitörat.
Övrigt: Trulls är väldigt livlig och älskar att springa runt i hagen, har aldrig gillat att kela så länga stunder, men förut så kunde man sitta med han och gosa, nu vill han gärna hoppa ner på marken och springa runt. Det är okej att klappa han i buren för det mesta men han gillar inte att bli buren så mycket. Han har kommit ut i uteburen nästan varje dag på sistonde och är frisk. Jag tror att han kommer fungera superbra som avelshane om man är intresserad av det. Han har redan varit pappa till en kull med fyra underbara ungar, färgerna i kullen var vit blåögd, madagaskar wienertecknad och vitörade och svart vitörade. Ägarna som köpte ungarna har varit supernöjda och ungarna har varit väldigt tillgivna och goa.
NALA (kallas mest för gumman och reagerar mer på det)
Född: 1 februari 2013
Kön: Hona
Ras: Dvärgvädur
Päls: normalpälsad satinbärare (Nalas pappa är satinpälsad)
Färg och teckning: svart/gul japanwienertecknad
Ögonfärg: brun
Färger i släkten som jag känner till: svart, kanel, havanna och madagaskar, svart/gul japantecknad
Övrigt: Nala är verkligen supersöt. Runt och fint huvud och var verkligen underbar (det är hon fortfarande fast mer skygg). Hon kommer från Skogsdungens kaninuppfödning och där har jag köpt kaniner förut som har varit helt fantastiska. Till exempelt Sally som var den tamaste och underbaraste kaninen jag haft. Så bara med lite tid och kel vet jag att Nala kommer bli en perfekt familjekanin. Jag tror att hon även kan bli en bra mamma om man vill använda henne i Avel. Jag hade svårt att bestämma ett namn på henne och kallade henne för gumman under en längre period och kallar henne mest för det nu också för hon reagerade på det mer. Hon är ute i uteburen nästan dagligen och är frisk och kry.
Hör av er här på iFokus eller skicka ett mail om du är intresserad så kan vi höras vid mer: almasigurdsson@hotmail.com
Jag glömde skriva vart jag bor, jag bor i Skåne, en liten bit utanför Kristianstad.
Jag har inga nya bilder på varken Trulls eller Nala på denna datorn så ska ut och knäppa lite foton idag tänkte jag. Sålänge tänkte jag lägga ut två bilder när dom var lite yngre. Här är då Nala:
Detta var den enda vettiga bilden på Trulls som jag hittade och den är inte särskilt bra, ska se till att få bättre och nyare bilder idag.
Nu kommer lite fler bilder. Här är en bild på fina Trulls
Sista bilden på grabben
här kommer lite bilder på Nala
Truls är så himla fin!!!
#10 ja verkligen, en riktigt gobit :)
Putt
Gud vad fina kaniner. Synd att man inte hade plats. 😕
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#13 vad synd, ja dom är verkligen superfina :)
Putt
putt
putt
pitt
Putt
Har dom vinter päls för vintern säljer du din bur också
#20Kaninerna bor utomhus så dom får vinterpäls såklart. Kommer även sälja burarna när kaninerna blivit sålda. En stor rejäl Hage och en fyra fackare.
Så man kan ha ute dom nu i vinter hur gör man dom tama igen
#22 absolut kan man det, dom är ju utekaniner. :) för att göra kaninerna tama igen måste man spendera tid med dom, ha tålamod och få dom att lita på dig.
Ok pratar med min mamma ikväll
Både trulls och nala finns kvar.
Min mamma tror att det blir som min förra kanin är jätte ledsen att hon inte FATAR att jag vill ha dom kaninerna vet du hur jag övertalar dom
Putt
Är hanen kvar?
#28 ja, Trulls finns fortfarande kvar, nala också.
Åh vad söt Trulls är! Jag har också en rexpälsad dvärgvädur som jag köpte i tyskland. Vart köpte du din? :)
Hej, idag har jag tagit nya kort på Trulls och Nala som fortfarande finns kvar och till salu! :)
Tänkte bara höra vad du har tänkt för ungefärligt pris?
#38 priset är inte det viktigt, men runt 300kr kanske
Menar du per kanin då?
#40 ja, men priset går självklart att diskuteras
Han är verkligen fin! :)
Är någon av hans föräldrar satin eftersom han ev är bärare?
Är lite sugen, men bor i Göteborg..
Hej,
Truls skulle kunna få flytta in hos oss om han finns kvar. Vi är mycket kaninvana, har för tillfället nio stycken. Bor i Sölvesborg. Hör av dig om det låter intressant.
Mvh Clara