Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1047 ggr
[00emi07]
0

Intressekoll: Lucia+Nikito

Black beauty Nikito ♥ Lovley Luciana Beräknad födsel: i början av Januari Var: Skåne Förväntade färger: Svart, vit, brokad, viltfärg, madagaskar (säg till ifall detta är fel) :D Pris: 200 kr Medföljer: Härstamningsbevis, övergångsfoder, skötselråd, klippta klor, bettfels kontrollerad. "Nikito" Underbar rex med stamtavla, han har färgen svart och har en mjuk rexpäls "Lucia" Renrasig gotlandskanin med färgen viltgrå brokad

[00emi07]
0

Puff

MarHai
11

Så var det det där med att putta onödigt… du skapade tråden 00:17 inatt och puttade 07:11. Det är inte många som är vakna mellan dessa tider så det är helt onödigt att putta upp!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Evelina!
6

Vilket syfte är det med kullen? Tycker det är synd att para två renrasiga kaniner av olika raser för att få fram ja, vad?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[00emi07]
3

Syfte: Dessa två kaniner är mycket fina, det blir vår första blandras kull, i framtiden blir det endast renrasigt 3 av mina vännner är intresserade av en unge, då de älskar lucia och hennes temperament och nikitos Jag tycker det är spännande med blandraser

[Mi-rand-a]
7

Tycker de är så sjukt onödigt med fler blandraser och bara för att kaninerna är fina m.m så är de inte en bra anledning enligt mig. Finns redan så många kaniner som behöver hem och som har svårt att få hem just för att de är blandraser så varför skaffa mer?

Evelina!
9

Att avla med enda argumentet att "föräldrarna är ju så fina" förstår jag mig verkligen inte på. Det finns hur många blandraskaniner som helst på Blocket som behöver nytt hem utan några speciella kvaliteter (att kaninen är snäll tycker ju många ska vara en självklarhet) och jag förstår verkligen inte hur man tänker om man vill sätta fler av den stackars varan till världen. Varför inte skippa den här kullen om ni i framtiden enbart tänker avla renrasigt och då kanske med syftet att få fram sunda, fina individer för utställning? Bara en tanke.

[00emi07]
1

Jag kommer ta denna kullen, om vi inte hittar en gotlandskanin hane (:

Anoki
5

#7 Letar man så hittar man.

[00emi07]
1

Ja, vi försöker att leta, men kan man inte få ta en kull med blandisar? Om man tycker det är kul och intressant?

[00emi07]
2

Ser ingen som klagar när man blandar två hopp kaniner?

Anoki
3

#9 Fast du sa "Jag kommer ta denna kullen, om vi inte hittar en gotlandskanin hane (:", så varför inte leta upp en då? Ser inte problemet. 

#10 För att där har man ett klart syfte med kullen.

Evelina!
1

#9 får får man väl, men är det särskilt klokt? #10 Där finns ett klart syfte med parningen och jag skulle heller inte säga något om dina kaniner t ex var välmeriterade inom hoppningingen och du ville ta en kull på dem då.

[neptunens]
7

#10, för att hoppkaniner har ett syfte som innebär lite mer saker än att föräldrarna är söta.🙂

[00emi07]
2

Jag har inte bara sagt det, kolla gärna min tråd där jag söker efter en hane Syftet är också: Ungarna är till för sällskap, Avel och kel Snälla ni,det räcker med att en säger och påpekar, än flera samtidigt, ge stöd och råd i stället så blir jag inte så ledsen

Anoki
5

#14 Tror inte någon vill såra dig, utan ger dig råd att ha ett riktigt syfte med kullen innan du bestämmer dig. 

Såg din andra tråd och där letar du redan renrasigt, varför inte här också då när du säger att du efter denna kull ska ta renrasigt? Förstår inte ditt resonemang.

Evelina!
2

#14 Det är precis stöd och råd som jag och jag tror de flesta andra i den här tråden också vill ge dig. Syftet bör vara något mer, sällskap har de flesta sina kaniner till, Avel tycker jag inte är ett lämpligt syfte då kullen ej är renrasig, kel är samma sak som sällskap. Jag tycker att vänta med den här kullen, se hur dina kaniner utvecklas, kanske ta och ställ ut dem, medan du väntar på "rätt" hane/hona till dina föräldradjur. Det är väl roligare att ha en kull med fler kvaliteter än att ungarna är snälla och söta?

[00emi07]
0

Tack! Tråden kan tas bort tack

RebeccaG
3

OT- skulle ni inte kastrera hanen för att han skulle kunna gå med sin syster? Och om du ändå ska ställa ut(?) och ta kull så kan du väll ändå ta en renrasig kull?🤔

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[00emi07]
0

#18 jo, Nikito ska kastreras, och ställas ut i december nu (: fast han är ju Shakiras syster

RebeccaG
0

#19 Jo, det vet jag, men vrf ska du ställa honom om han ska kastreras?🤔 (*nyfiken i en strut*😃)
Blir lite förvånad bara då du inte kan använda honom till Avel då och han bara kan ställas i PET om han e kastrerad😊

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[00emi07]
0

Jo, han ska ställas ut då uppfödaren gärna vill det. Och för att han ska paras med en rexhonor i början av december

Fridaaaa
0

#21 Ska du ställa i Blekinge då eller? 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[00emi07]
0

#22 ja, jag vet inte, men uppfödaren kommer upp och hämtar mig i början av julen (:

Fridaaaa
0

#23 Okej, för den utställningen är den 28/12 🙂

[00emi07]
0

Å, okej (: tack frida

tussen12
0

(ot) vart i Blekinge är utställningen? Bor i Blekinge! :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Fridaaaa
0

#26 Mörrum 🙂

tussen12
1

#27 tack Frida! :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story