Söker hane för parning rex
Hej! Nu söker jag och hon jag har uppfödningen med en renrasig rex. Med härstammningsbevis. Hon kommer paras i jul eller mars lite beroende på olika orsaker. Shakira är honan och mamman till den kommande kullen men vi saknar en "pappa" Så, har du en rex, har möjlighet att ta dig lite var som i Skåne hör av dig. Vi söker färgvarianterna svart, Madagaskar, WT, manteltecknad, viltgul, dalmatiner rex, viltgrå och castor. Syftet med kullen: Syftet med kullen: Kullen är till för kel och sällskap, men även till Avel Jag kommer behålla en unge Har en del ev köpare
Mvh Hanna.
Putt
Mvh Hanna.
Tror nog du får fler svar om du som hon ägare som vill para sitt djur kan ta dig till hanen
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Ja, det kan jag det med, om det är nära (:
Mvh Hanna.
Putt
Putt, vi söker en fin rex Jane, hör av dig snabbt (:
Är inte Shakira mantel?
Jo (:
#7 Varför vill ni då para henne med en mantel?
Ja, varför inte? (: pss, söker inte längre, uppfödaren till Shakira har en underbar avelshane jag ska få låna, uppfödaren kommer hjälpa mig och stötta mig mycket i denna kullen. Parningen sker i februari (:
Okej, är det något farligt med justvmanteltecknad? (Har annars läst på i nästan ett helt år)
#11 Vitscheck, google is your friend.
Tack! (:
Läste hela artikel, tack! Shakira kommer paras med en enfärgad hane
Bra val, lycka till.
Tack! Snällt av dig att säga så, du förstår, detta är ett stort steg för mig, jag är redo att ta det, och jag vill det. Men behöver stöd påväg upp (;
#14 Bra val!👍
Vi har själv haft en kanin som var vitschek, inget djur ska behöva stå ut med det livslånga lidandet hon fick utstå!
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#17 å, stackare! Nej, självklart att då ska Shakira INTE paras med en brokad eller så, utan en enfärgad hane. Vad har ni för förslag på färger? (Uppfödaren låter mig välja mellan 5 hanar)
#18 Vad för färger vill du satsa på? Tipsar dig om att först bestäma dig för EN max 2 färger :)
#18 Har lite dålig koll, men Vilken färg? är Shakira? (Vet att hon är mantlad, men inte vilken färg😇)
#18 Gå hellre på vilken hane som kan tänkas komplettera honan bäst, valet av hane pga just hans färg bör väl komma i andra hand…
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#21 Man bör dock inte para en massa färger hej vilt heller eftersom Shakira är renrasig och TS vill börja med renrasigt.
#22 helt rätt (: Ja, Shakira är Madagaskar (: Jag vill satsa på Madagaskar och orange/viltgul
Därav frågade jag Vilken färg? Shakira är😛
Är hon ex. viltgul mantlad kan man ju para med en viltgul, så får man inte massa oönskade färger😊
Sedan kan det vara bra att ställa Shakira, om hon kan ställas, så ungarna kan få stamtavla när hon är reggad & TS skaffar uppfödar nr.😃
EDIT:
Eftersom Shakira e madagaskar mantlad så para med en madagaskar hane, men du kanske ska ställa henne före kullen?😇
#24 okej, som jag skrev, hon är madagaskar
#22 Att hanen är renrasig tar jag som en självklarhet och beträffande färgen bör hon ju bara utgå från hanar som tillsammans med honan kan ge för rasen godkända färger. Dock, utav dessa hanar, bör hon väl välja någon som kompletterar honan mer än bara färgmässigt? :)
Är medlem på Skaf och har ett medlemsunderlaget, fast kanske inte samma sak?
#26 Självklart, men man vill inte blanda in för mycket annat, då blir det som vi hade det i somras med 11 ungar och 8 olika färger, det vill man inte om man vill sikta in sig på en färg😛
#27 För att skriva stamtavla måste du ansöka om ett uppfödar nummer.
#28 Nej, det förstår jag!
TS, personligen skulle jag parat med en madagaskar hane med BRA KROPP. Och för att veta att hanen är bra kroppsmässigt så parar du med en hane som är bedömd ett antal gånger.
Att du parar med en madagaskar gör att du främst får de färger du vill ha. Självklart kan det dyka upp oönskbart också, men främst madagaskar.
Okej (:
Men, Shakira är manteltecknad Madagaskar, Vilken färg? ska hanen va för att få fram Madagaskar och orange/viltgul?
Håller med syrran, tänk också på att leta efter en med bra päls, finns många rexar med dålig päls och det vill du inte ha i din avel🙂
#33 ja, det också såklart! Men litar på uppfödaren att hon erbjuder mig en hane med fin päls. Shakira har det i alla fall(:
#34 Lita inte på alla människor, många kaninmänniskor utnyttjar gärna nybörjare för sin egen vinning, så prata med en stor uppfödare som man ofta hör om och be om råd🙂
Har själv varit där så vet att det e svårt i början.
Okej, men jag känner uppfödaren sen några år tillbaka men okej (: ska tänka på det
Ursäkta om ajg stör men det är du #= står inte din #36
Den kanske blev förstörd :S