Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 457 ggr
Michaelaskaniner
0

Hur ska jag göra?

Hejsan, jag börjar snart gymnasiet och jag ska eventuellt gå naturbruk med inriktning djurvård. Då ska jag i så fall flytta och kan tyvärr inte ta med alla mina kaniner. Jag kan bara ha kvar en som kan flytta med. Hur gör jag med dem andra två?:( Jag måste ju tyvärr sälja dem, men jag vill verkligen att dem ska komma till ett riktigt bra hem. tror ni någon köper kaniner som är runt 2 år?
Blir glad för minsta lilla svar:)
Med vänlig hälsning Michaela

djurtok
0

Ja, vissa vet att det ibland är positivt att köpa vuxen kanin, den är förbi tonårs perioden tillexempel :D Lycka till på Gymnasiet!! :)

För evigt med Gaia

[Mi-rand-a]
0

Eftersom de är så många som säljer kaniner så är de rätt svårt att få sålt dem speciellt när de inte är kaninungar men de kan även vara positivt för då är de nog större chans att de kommer till någon som kan ha dem livet ut. Men om du ska ha sålt dem till rätt hem bör du redan börja leta efter ett hem åt dem. 

Sen har ju vissa kaniner mer tur än andra så de kan ju gå hur snabbt som helst också :)

Peak303
1

Nu under vintern är det inte många "oseriösa" (om man kan säga som så) som skaffar kanin. Då det är jobbigt för att det är så kallt som man många gånger hört. Annonserar du på så många ställen du kan som inte är ex. blocket så tror jag att du skulle kunna hitta väldigt bra hem åt dem. 

Sen beror det ju även på vad det är för inriktning på kaninerna utställning, hoppning eller bara kel. Men det borde gå att hitta seriösa köpare. Mot våren och sommaren brukar det vara svårare att hitta seriösa köpare då väldigt många skaffar kaninungar/kaniner till sina barn som väldigt ofta tröttnar om man ser på alla annonser som ligger ute i början på hösten. 

Så om du får intresse på kaninerna så ställ så många frågor du kan. Vill dem inte svara på frågorna hade jag personligen struntat i just den köparen. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mickis1994
0

Jag sålde en kanin som var två/tre år. Hon kom till ett helt underbart hem. Är man ute i god tid, annonserar på flera ställen så tror jag att man kan hitta fantastiska hem till sina kaniner. Gäller bara att inte ha bråttom.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Monicrace
0

Du kan ju också försöka ha någon typ kontakt med köparen sen, så att du vet hur den mår ;) Kanske du har nån vän som gärna vill ha en liten kompis? Alternativ är ju också fodervärd ;)