Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 599 ggr
Evelina!
0

Ta in utekanin nu?

Det är så att jag fått nys på en kanin med alla de kvaliteter jag önskar att en kanin besitter. Grejen är att den bor ute och jag tänkte ha den inne. Är det för sent att ta in den nu? Tänker att hösten än så länge varit mild och tänker också på där utekaniner ställs ut/hopptävlas inomhus, och det går ju bra? Jag tänkte isåfall börja med att ha kaninen i ett svalt rum (fönster öppet) och sedan gradvis vänja den vid temperaturen (20*C) jag har i min lägenhet. Är det en big no no-idé eller vad tycker ni? Vill absolut inte utsätta kaninen för risker! Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

skuttis88
0

Asså jag har aldrig gjort det men om man har fönstret öppet länge och vänjer sakta ska det nog funka. Var bor du?

MVH Celina

Evelina!
0

Stockholm bor jag. Ja, alltså har tänkt att ha fönstret typ vidöppet till en början.

Ljusta
0

Jag har precis tagit in 7 av mina kaniner och de klarade det hur bra som helt. Ge mycket vatten bara. Det har inte hunnit bli jättekallt ute än.

Ljustadalens kaningård

Evelina!
0

#3 Låter skönt att höra! Ja, det ska jag tänka på, tack för ditt svar!

claravincent
0

Nej det är nog ingen fara bara du vänjer kaninen långsamt som du själv sa .🙂

Emelie
0

Det är ingen fara, håll koll på kaninen i början bara. Kaniner är mycket tåligare när det gäller det där än vad många tror.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

moomiis2
0

Tror nog inte att det är nån fara, tog in mina kaniner i kaninhuset med element för ett par veckor sedan och det gick bra, bor ju i norr och då var det nog som det är i Stockholm nu. Håll koll på kaninerna lite extra, dem kommer ju dricka lite mer och så, men som sagt är det nog inge fara. Dem vänjer sig ju långsamt men säkert som du sagt. Lycka till :)

Katti
1

Ingen fara alls! Jag brukar ha 20 graders temperaturskillnad som mått på vad som är okej. Så mycket kan det ju faktiskt skilja utomhus mellan natt och dag!

Josefinaaa
0

De går jättebra att ta in kaninen!:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️