Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 2069 ggr
hobbymupp
0

Åstorp 2/11 Hoppning och ev PET

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skåne Läns Kaninförening

inbjuder till

Riksutställning

På Boulehallen, Åstorp lördagen 2 november

Det finns under dagen även möjlighet att prova på hoppning, ingen föranmälan behövs. Vi ska även försöka få till en PET-bedömning under dagen för dig som vill ställa ut men inte har kanin med stamtavla.

På prova-på-hoppningen kommer vi att visa upp hoppning med erfarna kaniner och låta nybörjare få prova på väldigt lätt nivå. Hela tiden finns hjälp och råd att få. Tag med egen kanin och kom; här finns inga krav, bara ha roligt tillsammans med din kanin!

PET-klass eller S-klass är en inofficiell klass som SKAF anordnar på vissa av sina utställningar. Den fokuserar mycket på att kaninen ska vara frisk, välskött och framåt. Ej bekräftat att klassen anordnas, se längre ner i tråden där framtida besked läggs upp!

Vill du anmäla till vanliga utställningen (eller helt enkelt få påminnelse på facebook om eventet) så finns det ett facebook event med bla annonsen här:
https://www.facebook.com/events/158949964313813/?fref=ts

VÄLKOMNA :D

IdaL
1

Jag kommer! Ställer ut 2 ungdjur samt 1 vuxen dvv. 

Kommer till hoppningen också :) 

Hoppas många kommer!

hobbymupp
0

Nu är det nästan säkert att PETklass ordnas! Anmälan sker på plats, lär kosta en slant.

Peak303
0

Jag kommer både hoppa och ställa ut jag med. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

IdaL
0

Är det minimum ålder 4 månader i PET klassen också eller? :)

jees
0

Så trevligt det låter. Tyvärr så är jag inte hemma då. Hoppas på någon sorts sammarbete mellan KAF och SKHRF snart (gällande hoppning då förstås).

tilde&twix
0

Får se om jag kommer denna gången. Min ena lilla flicka var ju väldigt smal sist jag var där pga mask i magen, men nu har hon ätit upp sig lite. 

Det var ju så trevligt på Sundspärlan sist :)

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

IdaL
0

#5 Tråkigt du inte kan komma :(

#6 Ja, klart du ska komma! ;)

hobbymupp
0

#4 Det skulle jag tro!

#6, Jag säger som Ida :D Kom! Hittade du alltså mask efter utställningen? Då var det ju bra att de såg det! Tyckte annars de va lite väl… utställningskroppsinriktade x)

tilde&twix
0

#8 Ja, mask var där allt. Jag var bara rädd att avmaska då jag inte vill att masken skulle bli resistent. Jo, jag håller med. Våra kaniner var lite branta i ryggen vilket gav dåliga poäng vilket var väldigt tråkigt då man ska dömma kaninens välmående och personlighet i PETen. Men det var trotts att kul att få en ordentlig bedömning.

Hur blir det med hoppningen? Är det en offtävling eller det är bara träning?

hobbymupp
0

#9, Ja, de är för vana vid utställningkroppar :) Men annars är de jätte bra!

Hoppningen är träning, vi i SKAF har ingen domare här nere i söder och inte tillräckligt många medlemmar för att låna ner en domare. :/ Men träning är också kul :D

Cilia.Teddytöserna
0

å vad kul, hade så sjukt trevligt på sundspärlan som #6 sa 😃 

#10 kommer det vara samma sak som sundspärlan? som en mini tävling i slutet eller bara träning? (inofficiell tävling då)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

tilde&twix
0

#10 Ja självklart är det kul! Bra att skaffa kontakter och lära känna lite nytt folk också för mig och Cecilia här nere i Trelleborg. Vi funderar på att bli medlemmar snart.

Du vet inte hur man kan bli domare? Jag vet att jag kanske är lite ung(okej ganska ung)  men jag är helt klart intresserad.

hobbymupp
0

#11, Så bra att du hade kul där :D Inte säkert, men troligen inte… Inte säkra på hur mkt plats vi får o så

#12, Jaa :D Klart ni ska bli medlemmar! Jo, man ska göra prov o grejer, och så ska man sitta med en redan färdig domare. Närmsta domare är typ i gtb… :/ Vi försöker lösa det med SKAF KH… Men de är inte så bra på att svara på mail.

Bra att du är taggad :D Tror man måste ha hoppat/tävlat i iaf ett år innan man utbildar sig!

tussen12
0

Önskar jag kunde komma! 😕

Ni kan väl komma till kalmarOrtens kaninhoppare? 😎

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[00emi07]
0

Kul!

perniiiiiilla
0

Hej är det bara jag som inte kan komma in på FB eventet sså att jag kan anmäla??:)

hobbymupp
0

Idag kom den officiella inbjudan till allmänheten där det bland annat stod:

Vi har lotteri och servering hela dagen.

Här finns även besök av marsvin, angora hörna, Kaninhoppning, prova på hoppning, klappkanin, försäljning av kaniner och kanintillbehör mm.

Utställningen är öppen 10.00–16.00.

Kelkaninsbedömning kl. 12.– 14.00 välkommen med din kanin 30: -/djur.

Hjärtligt välkomna!

IdaL
1

#16 Kommer du inte ? PET bedömningen och hopppningen kräver ingen anmälan dock :) Det är bara den "riktiga" utställningen som kräver anmälan.

IdaL
1

Sista anmälningen till utställningen är idag! :) 

PET & Hoppning kräver ingen för anmälan dock som sagt!

[toftaholmskaniner]
0

Jag kommer med ett gäng hoppekaniner och någon utställningskanin :) Ses!

djurtok
0

Nej! Jag missa utställnings anmälningen!! 😩 Jag får väl ta min hopp kanin då 😉 Jag förstod inte riktigt, vad är det för klasser med hoppningen? Det skulle bli min första hopp tävling och hans också, Vad ska man delta i då?

För evigt med Gaia

Cilia.Teddytöserna
0

#21 det är ingen tävling bara träning.

[steffie00]
0

Åh, vad synd att jag bor så långt bort! :( Men hoppas ni får det kul, och framförallt kaninerna! :-)

hobbymupp
0

#21, Bara träning :) Främst på låg nivå så att vi anpassar till nybörjare, det är viktigt att gå låångsamt fram! Vi kommer ha jätteroligt :D

#23, Synd! Det ska vi försöka se till o ha :D

[_hsleiufhbtv]
2

Jag kommer, ska ställa Tjorv och Siri i PET haha! Kanske hoppa lite också isf.

djurtok
0

#24 Aha okej, Jag har tränar ganska mycket med han så han hoppar takt och ändå hyfsad höjd :) Kanske kommer iaf om man kan det :)

För evigt med Gaia

hobbymupp
0

#26, Absolut! Vi kommer ju ha med kaniner som hoppat länge också :)

#25, Yey :D :D

djurtok
0

#27 Vad kul! :)

För evigt med Gaia

IdaL
0

Imorgon gäller det! 😉

Cilia.Teddytöserna
0

jag kan tyvär inte komma, har inget sätt att ta mig dit. Så  synd, hoppas det blir fler tillställningar inom en snar framtid😎. Varför ska man bo här nere för? 🤦‍♂️

djurtok
0

Ka tyvärr inte heller komm ;(

För evigt med Gaia