Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1496 ggr
Cilia.Teddytöserna
7

Storm Varning!

Ville bara säga att det är en stor på väg till svergie. Det är 2 st som omkommit i Storbritannien redan. Säkra burarna och i bästa fall ta in kaninerna. Hoppas allting slutar bra. Lycka till alla🌺

här hittar ni lite om stormen:

http://www.aftonbladet.se/

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

ninen DH
0

Snällt att du tipsar! Vet du om det bara är på Västkusten? Jag bor i Stockholm, tror du mina kaniner kan drabbas?

Cilia.Teddytöserna
0

#1 jag vet inte, men det är alltid bäst att säkra. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17738820.ab kanske står något mer här, läste inte igenom texten 😊

Cilia.Teddytöserna
0

#1 den ska dra in över södra svergie, och lite över allt 🥶

ninen DH
0
RebeccaG
2

Här i Göteborg kan det bli upp emot 49 meter/sekund. 
Har tagit in alla kaninerna, vill inte riskera något.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cilia.Teddytöserna
0

#5 samma här👍

[babsaan]
0

Kan inte kaninerna dö av värmeslag om man tar in dom nu?

Retrieversaga
0

#7 Nej, det ska helst inte vara över 10 graders skillnad. 

Jag tog in zorro i kallkällaren ifallifall 🙂

Jätte bra att du säger det!

Cilia.Teddytöserna
2

#7 jag har kaninerna inne i en bod, så det är inte så mycket värmes skillnad

#8 tyckte det var viktigt att sprida det, skulle varit hemskt om någon förlorat sin fyrbenta kompis 😢

RebeccaG
3

Känner att det är dumt att riskera något. 
Nu är det 16 grader i mitt rum och 10 kaniner bor här😛
Varav 2 är rädda för kontiga ljud så det lär bli en händelserik natt xD

| Youtube

Cilia.Teddytöserna
1

#10 nej om man vet vad som kan hända så ska man inte riskera något😉 Å vad mysigt, då måste du ju vara helt omringad nu ju 😎

RebeccaG
1

#11 Förra året blåste en bur sönder, där hade vi en hona med ungar, som tur va såg vi det snabba & slängde in alla kaniner + mamma med ungar i var sina transportburar😊

Just nu så kommer jag knappast upp ur sängen utan att behöva flytta en Hage så det lär bli en jobbig natt. 
Tur att jag har fluffiga lejon som kan värma mig om det blir för kallt inatt xD

| Youtube

Cilia.Teddytöserna
4

#12 men oj, vad tur att alla klara sig! Ja med lejon i huset är det inte svårt att hålla sig varm😃

valorous.kid
0

hmm… tror ni att det tar sig till Stockholm Huddinge? mina niner bor i en stor utebur som står lutad mot huset ^^ med två krypin och en massa gosig halm! :)

[Flingans]
0

Ta in era kaniner jag bor i Malmö och vårt plank har knäckts och gasolvärmare och alla möbler är överallt i trädgården !!! Stormen är jätte stark .. Tänkte bara meddela just nu ska vi ta in allt . Klass 1-3 varning runt om i Sverige !

RebeccaG
0

#14 Läste att det e klass 1 varning i Stockholm & Örebro

| Youtube

Michiis
0

Hoppas allt går bra med era kaniner där nere i söder :) Här uppe i Dalarna är vädret lugnt i alla fall, lite vindigt bara men normalt :)

// Michis

Cilia.Teddytöserna
3

#15 ja det är riktigt kaos här, jag bor i trelleborg så vi har det nog lika. Kaninerna är livrädda😭

Min systers kanin förlorade just livet,ett träd trillade över deras bod där kaninen var.❤️ (vi är plast syskon, så detta skedde hos hennes mamma inte där jag har mina kaniner)

RIP Gucci 🌺

[Flingans]
3

#18 beklagar !:(❤ Alla ta in era kaniner rekommenderar jag, trodde inte stormen skulle vara så farlig men den e riktigt stark och kom så plötsligt !

tlover
5

(har inte läst hela tråden)

häll upp lite vatten i dunkar ifall det blir strömavbrott och ni inte har nå vatten i kran (det kan ju bli slut på vatten även i tex vattentorn) så era kaniner kan få vatten ändå.

l'm back

Cilia.Teddytöserna
2

#20 toppen tips?, jag har fyllt upp 5 1 liters flaskor till mina 3 kaniner så det borde räcka 🙂

ninen DH
0

#18 beklagar verkligen! #16 tror du jag behöver oroa mig, jag bor i stockholm?

Cilia.Teddytöserna
0

#22 nej det tror jag inte, det är bara klass 1 varning. Men det kan ju vara bra att ta in kaninen för säkerhets skull, stormen kommer bli starkare under kvällen🥶

Evelina!
1

Märkte på ovädret nu när jag var ute. Skönt att kaninerna bor inne i stugvärmen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

FlutterShy
0

Här runt Jönköping tror jag det skulle bli 30 sekundmeter om inte mer..

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Cilia.Teddytöserna
0

Delilah81
0

Jag har tagit in mina kaniner, men är lite orolig för att de ska må dåligt av värmen?

Hanen verkar inte bry sig, men honan bara ligger i sin tillfälliga Hage, och andas snabbt 🤔

Hon bor i gästrummet, och än så länge kan jag ha fönstret öppet i hennes rum, men snart kommer stormen, och då måste jag stänga…

Hade en luftkonditionering därinne, men den la av, så jag har ställt in en vanlig fläkt. 

Vi har haft ca 14 grader ute här under dagen, och inne är det ca 20 grader, förutom i honans rum, där fönstret är öppet, där är det kallare. 

Men jag måste stänga fönstret när det börjar blåsa.

Några tips? hur man kan hålla henne sval under natten?

Cilia.Teddytöserna
3

#27 lägg in en kal handduk eller en pet flaska med fruset vatten i buren eller hagen som hon kan ha att kyla ner sig med🙂

Delilah81
0

Tack!

LIMOUSIN
1

Nu har stormen dragit in över göteborg iallfall…!

[neptunens]
0

#30, Crap. Då är den väl här närsomhelst. 😕

Hannhis
0

Mina kaniner står på en innegård, tror ni att det går bra? väldigt vindskyddat!

Mvh Shy och Hannah

[bessiethebeast]
0

#32 Beror på vars du bor… Säkrast att ta in dom. Bor du där det blir mycket storm kommer det nog inte hålla…

Delilah81
0

Men suck, blir det inte mer än så här?

Gick hem fyra timmar tidigare från jobbet, har släpat in och förankrat studsmattor, trädgårdsmöbler och allt annat löst i trädgården.

Utekaninerna är flyttade inomhus, och deras utomhusburar tömda och väl förankrade…

Och så verkar det inte bli mer än småfisar till blåst här… 😐

Missförstå mig rätt, är inte kul med sönderblåsta tak och andra saker och strömavbrott, men inte heller att preparera i timmar och ta ledigt från jobbet inför en storm som inte blir mer än en vanlig "höststorm"…

LIMOUSIN
1

#31 ja antagligen..

Följ stormen Live: http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/ 😃

moomiis2
0

Visst är det bara i södra Sverige?

tilde&twix
3

Jag har satt in båda två i garaget nu. Kände att det var bäst då där är vindstilla men inte uppvärmt. Alltså blir det inte för stor värmeskillnad.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Josefinaaa
1

När jag va ute och skulle sätta in kaninerna i källaren så flög en skylt som sitter i uppe i trädet breved (en sån "kör sakta, lekande barn" ner i mitt huvud… Kommer få en liten bula kanske men de gick väl bra, kan ju gå värre när en skylt kommer flygandes XD

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Sweater
0

Undrar om uteburen står kvar imorgon, men just nu är det ganska vindstilla 🤔 Kaninen får mysa här inne i alla fall. ^^

valorous.kid
1

hos mig duggar det lite :/ inget mer, blåser knappt. hoppas att det går bra mina niner är ute inatt, tror inte att dom klarar av en sån värmeskillnad och dessutom är hela familjen allergiska… men det går bra! buren är stabil och står mot en vägg. och den är fylld med mysig halm och hö och som jag sa är det bara lite dugg här! :3

HusetAnubis
0

Mina campar i garaget i natt. Ena honan har varit lite skärrad men de andra ser pigga ut. Hannen som drog nitlotten och hamnade i transportburen ligger raklång och ser ganska nöjd ut trots allt. Det verkar ha lugnat sig här men de får stanna i garaget tills tidigt på morgonen. Lugnast så och jag tror inte de far så illa av att ha det lite trångt en natt. Tittade till dem precis och de såg lugna och nöjda ut.

Alvsas
0

Jag tog inte in mina niner under stormen pga att vi passar en hund, men dom klarade det! Guud jag har typ inte kunnat sova (speciellt inte när man har en stor svart elefant i sängen🤪)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Moppie
0

Ska ut och kolla till mina nu! Hoppas allt gått bra 🌺

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Peak303
0

Mina fick sitta inne i små burar hela natten..
Var underbart att se alla göra glädjeskutt då det kom ut i hagarna för någon timme sedan! :')

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Hannhis
0

Min hade det jätte bra på innergården, dock bor jag i Stockholm, typ. Inget blåste bort.

Mvh Shy och Hannah

Moppie
0

#44 Åhh va härligt

#45 Va bra att de inte tog någon skada

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3