Ta in era kaniner!!!Storm varning Simone!
Ta in era kaniner !! jag bor i Malmö och vårt plank har knäckts och gasolvärmare och alla möbler är överallt i trädgården !!! Stormen är jätte stark .. Tänkte bara meddela just nu ska vi ta in allt . Jag tror inte kaninburarna klarar vindstyrkan , då plåt rivits av från vårt plank och plank knäckts och andra tunga saker har vält som varit förankrat inför stormen! Så rekommenderar ta in era kaniner det är klass 1-3 varning runt om i Sverige !
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta in 40 kaniner in i vårt lilla hus, vi har dock gjort allt vi kan för att de ska stå stadigt, plus att vi bor i skogen så lite skyddade från vinden är de.
-
Ja vi har tagit in alla våra ninisar i stallet, hoppas nu att det inte blir för mycket vind där inne. Men vi har gett extra mycket hö och mat så de klarar sig.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Har alla 10 djuren inne.
Rather safe than sorry🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Mina 3 får vara i transportburar tills det lugnat sig.. Annars får jag fixa 3 inneburar om det fortfarande blåser kraftigt om 1-2h :/ Vill inte ha dem så för länge :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#4 stormen kommer tyvärr bara bli starkare 😕
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Bor i Stockholm, bör jag ta in mina kaniner? !!
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
#6 det är klass 1 i Stockholm, så tror inte det behövs. Men om du vill skulle det ju varit bra🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#6 Jag bor i södermanland och stormen kommer inte komma hit. Dock kommer det blåsa en hel del.
I stockholm tror jag itne att det kommer vara någon fara!
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Bor i staffanstorp som ligger brevid lund tog in min lilla nin i garaget pga att här är en klass 3 varning = orkan
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
Okej vilken tur, gick ut och la in lite extrahalm och så, de har stadiga burar som tur är :)
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Okej, här är deet klass 1-2 varning, så blir väl inte så kraftigt, samt är det ju höstlov nu så då har man ju koll.
Dock kan kommer det ju att regna en hel del också.. :(
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#5: Usch… D: Buren höll på att välta när jag skulle ta in Pingu (bor överst) ingen rolig känsla :(
Stockholm skulle drabbas inatt och imorgon om jag kollade rätt på tiden :/
-' Malin Hultman
#12 men uch, jo min systers kanin har tyvär omkommit i stormen (hon har hennes kanin hos hennes mamma, vi bor inte tsm ) 🥶
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Här i södermanland är det lugnt än så länge, ganska vindstilla men regnar. Enligt smhi är det klass 1 varning här.
Tur att mina kaniner bor inne i en bod.
Hoppas det går bra med era kaniner !
#13: Usch :(
-' Malin Hultman
#12 vart kollade du (på vilken sida)
#16: http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/ Finns en video längre ner på sidan!
-' Malin Hultman
I Stockholm kommer det att blåsa en del men inga direkta orkanvindar. Ingen större fara.
Hoppas det går bra för er alla i stormens kärna!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#18 har du tagit in dina kaniner?
Här kan man följa stormen http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#18. Bor i Gävle vanligtvis men befinner mig i Stockholm nu. Kaninen som finns här är ute än.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Här är det lugnt (Örebro), här ska det inte bli så farligt, ska stänga fönstret hos kaninerna sedan när jag fodrar men är inte särskillt rädd.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Det är inte så i Norrbotten längst upp i Sverige. Blir det storm där?
I göteborg har de börjat, men ska bli dubbelt så starkt som de e nu, och nu är de väldigt starkt..
Hos mig börjar det avta!
Super skönt, så kanske man kan sätta kaninerna i burarna igen. :)
-' Malin Hultman
Tur våra kaniner står på altanen. Ingen risk att något händer där ut. Då lär det få blåsa otroligt mycket.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#13 fy fan vad hemskt för henne hoppas det gick fort och att den slapp lida r.i.p lilla nin 🌺
------------------------------------------------------------------------------------
Det är väl ingen fara runt gävle och här uppe i funäsdalen va dessutom har jag dem i en bod som är byggd som en stuga så husen och boden är byggda på samma sätt
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Fick en skylt i huvudet när jag skulle sätta in kaninerna i källaren^^
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Ursch! Verkar lugnt här nu och ninerna har nog gosat in sig i sina burar!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Kändes hemskt skönt att Teo är innekanin igår. Kunde lugnt gå och lägga mig utan att oroa mig, fast träden flög hit och dit :)
Mvh Jenna