Kaninunge 9v bits och krafsar
Jag har en liten honkanin på 9 veckor som bott hos mig i en vecka nu. Grejen är den att jag har åkt och hälsat på henne flera gånger i veckan sen hon va typ 4 veckor och hon har alltid varit snäll och trevlig men sen jag tog hem henne så bits hon i kläder och händer samt krafsar väldigt mycket i knät.
Tror ni att det bara har med miljöbytet att göra, att hon är lite orolig såhär i början, att hon testar gränser eller tycker hon illa om mig för att jag tog henne från hennes familj? Och vad ska jag göra för att hon ska sluta bitas, vill ju börja träna bort det så tidigt som möjligt.
Jag skulle avvakta. Har själv en kanin som betett sig mycket underligt den första månaden jag hade henne, men som först nu (efter 5-6 veckor) börjat bete sig "vanligt". Ge henne tid och var uppmärksam på om beteendet skulle eskalera.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Det är ett rätt så typiskt bebisbeteende. Sålänge hon inte gör utfall så hade jag bara sagt nej och fått henne på andra tankar.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är ingen fara. Bara putta undan henne när hon håller på. Så länge hon inte verkar aggressiv, vilket det inte låter som, så är det ingen fara. De brukar ha sina fnatt när de är små men går över när de blir större ;)
http://pillasddv.weebly.com/
Min hankanin gjorde också så när jag precis hade fått hem honom. Men efter ett par veckor slutade han med det, och är mycket gosigare nu. :)
Så gjorde min förra kanin hela tiden, de utforskar.
MVH Celina
Typiskt bebisbeteende som redan sagts. Ingen av mina ungar har inte gjort så någon gång under sin uppväxt. Putta försiktigt bort och säg nej, så visar du att det inte är okej att göra så🙂