Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1314 ggr
em.nord
0

Tröja på kanin

Hej.

Är det någon här som testat ha stickad tröja på sin innekanin om den e ute på dagen, på hösten våren?

Tankar? =)

Tänkte en rolig diskussion ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Linda1977
1

Nä, då tycker jag att det gått för långt om det börjar tillverkas kaninkläder. //Linda

em.nord
3

Jag tänkte såna till hundar borde fungera på större kaniner. Tror inte det finns för enbart kaniner =D

Tyckte själv det kan vara en bra ide. Då kan man ha dom ute en stund en vacker höstdag även om dom inte har vinterpäls.

emmans blogg

Fridaaaa
2

Nej de har päls :) de klarar kyla bättre än värme dessutom :) tar ut mina innekaniner nu på hösten utan kläder :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
1

#3 sant =)

emmans blogg

[neptunens]
5

Nej, en tröja plattar ju till pälsen och gör därmed att "luftlagret" som skyddar kaninen mot kyla försvinner= kaninen blir kall och tröjan får motsatt effekt. 🙂

em.nord
0

Inget man ska ta patent på då ;)

emmans blogg

IdaL
0

Nej, mina kaniner (och alla andra djur) är fina preciiis som dom är utan någon utstyrsel på dig 😉

ninor
0

När jag var i usa såg jag sånna där kläder som finns för hundar. Lyckades hitta en som var pytteliten, och som troligtvis hade passar min hane som väger strax över 1 kg. Köpte den inte eftersom jag vet att han skulle avsky att ha något på sig, men tänker annars att det kan vara en kul grej för att få några roliga foton t.ex. Denna jag hittade stod det NYPD på bl.a. Så, till en fotosession, varför inte? Till vardags eller utomhus, nej, det tror jag inte de skulle uppskatta.

em.nord
0

Tänkte mer på funktion än utseende. Grejen är att jag testade min kompis hunds tröja på en av mina när dom va på besök därför jag fick ideen :) Hon va ute i sin rasthage då :) Hon brydde sig inte och fortsatte som vanligt :) Dock kan dom ju inte tvätta sig med tröja på ;)

emmans blogg

Jasmine Sköldklev
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också tänkt på det! Har en inne kanin som jag brukar vara ute med ibland under vintern/hösten och har alltid tänkt ifall man kan göra kanin kläder så dem inte fryser! Eller någoting för tassarna då min lille kanin fryser om sina små tassar men vill skutta runt i snön mera när man tar upp han 😐

Hundar kan ju ha kläder men är det värt och köpa en sån hundtröja som chihuahua har dem är ju små och borde väll nog passa en liten kanin 🙂

Vad tycker ni? 🤔

em.nord
1

Sitter den för tajt kanske det blir som #5 säger att det blir kallare.

Men finns ju täcken som sitter lösare. Har man ju både till hästar och hundar.

Tröjor som inte sitter för tajt borde med gå… Jag tycker det är en bra ide ;)

emmans blogg

Fridaaaa
0

#9 De har ingen direkt funktion på kaniner, de klarar sig bra på sin päls, men man tar inte ut dem om det skiljer mer än runt 10-12 grader mellan inne och ute.
Sedan har jag mina inne vintertid, kanske ute 5-10 min max. Annars skuttar dem i huset 🙂

#10 Man ska inte jämföra två helt olika arter mellan varandra. De raser och individer som behöver kläder (tyvärr har flertalet hundägare kläder på sina hundar fastän de inte behöver ha det), pga att de är inte "framavlade" för att klara just vårat kalla klimat, som t.ex nakenhundar, sedan behöver vissa hundar pga ålder eller sjukdom.
Men, man ska inte jämföra kaniner med hundar, "bara för att" hundar behöver, betyder det inte att kaniner behöver.

Man får såklart se till varje individ men jag kommer inte ha kläder på mina kaniner, då får de hellre skutta inomhus och röra på sig om jag nu valt att ha dem inne, så tänker jag.
Och nu å´på hösten behöver de inte kläder i min mening.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
0

Jag brukar känna på kaninen om den är kall, sen ser man ju om dom fryser för då skulle dom inte leka o gå på upptäcksfärd heller så jo, kanske är överflödigt =)

emmans blogg