Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 882 ggr
sarakaka
0

Kanin har ätit kexchoklad!

Av stökiga omständigheter har det råkat bli så att min kanin kommit åt och ätit ca en kubikcentimeter kexchoklad.
Han verkar må bra och sådär och lär ha ätit av den för 1-2 timmar sedan.

Vad kan hända? Vad ska jag tänka på? Vad ska jag göra?

Tack!

Mickis1994
0

Vet inte riktigt vad som kan hända men något du kan göra är att hålla ett extra öga på kaninens avföring och aptit under ett dygn. Så om det ser normalt ut ska det inte vara någon fara. Det är ett väldigt bra knep ifall man tror att kaninen fått i sig något som den inte borde.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

sarakaka
0

Okej jag håller koll, han verkar må bra hittills i alla fall och det han bajsade nyss var normalt så hoppas inget händer :( Tack

Mickis1994
1

#2 Troligtvis så mår han bra, men det kan vara skönt för en själva att ha lite koll. 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Melao
1

Jag tror inte att det är någon fara, och oavsett går det nog inte att göra så mycket åt mer än att hålla extra bra koll på honom. Min kanin råkade smaska i sig flera Ahlgrens Bilar en gång utan att må dåligt av det, även om det såklart inte är nyttigt.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

[Mi-rand-a]
1

Alltså jag hade inte oroat mig så värst mycket, mina kaniner har lyckats få i sig allt från godis till munkar och läsk. Inget har hänt med nån av dem :p

ninor
1

Hade inte heller oroat mig så mycket. 

Min hane har ätit en del choklad i sitt liv, och Hedvig som jag hade tidigare åt godisnappar. ;-)

sarakaka
0

Tack så mycket för era svar! Väldigt lugnande. :) Han verkade ha ont i magen för några timmar sedan men han är pigg och glad och mår jättebra nu igen. Tack :)