vild eller bortsprungen?
hej förut då jag gick till Eriksdalsbadet såg jag några kaniner och Eriksdalsbadet ligger typ i stan och jag såg 2-3st kaniner och det fanns grönsaksgårdar där och jag vet inte om det är vilda eller bortsprungna.
Vad tror ni?
Det är inte svårt att missa dom där. Dom har till och med gjort gångar under marken.
Det finns gott om vildkaniner i södra stockholm.. var de grå/bruna? Då var det garanterat vildkaniner.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Vilda eller tama som har blivit utsläppta av dom som tröttnat på djuren, finns på många ställen här i stan.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
finns många vild kaniner men kan även vara tamkaniner som folk släppt ut som sedan blivit förvildade.
ok, #1, dom var bruna
Vild kaniner är oftast viltgrå.
Är dem inte det skulle jag slå vad om att det är utsläppta kaniner.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

stockholm är fullt av viltkaniner och utsläppta kaniner, du ser dem lite varstans.
#5, dom såg ungefär ut så men lite längre öron.
Men kan man släppa ut sin kanin i det vilda och den kan klara sig själv.
#7 Nej, det får man inte och bör man inte, en tamkanin är inte anpassad för ett liv i det vilda. Exempelvis så avslöjar deras färger dem och de vet inte vilka växter som är farliga och inte, de har små chanser som vilda tamkaniner tyvärr. Kan man absolut inte ha kvar den och det finns ingen utväg ska man ta sitt ansvar och ta bort kaninen. En död kanin lider inte men en utsläppt gör.

Riktiga vildkaniner finns inte så långt ut, men det finns gott om förvildade tamkaniner som förökat sig i sthlm. Oftast är de viltgrå, som nämnts, men jag har sett både svarta, viltgula och tan-färgade :)