Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2144 ggr
Welina-s
0

Viltgul dvärgvädur, hane - sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min egenuppfödda tjej från mytoligikullen vuxit till sig och ska snart ha sin första kull!

Fenja, 7 månader Viltgul manteltecknad, är en mycket trevlig tjej! Springer lös på tomten och svansar efter en som en liten hund! Tycker hon är riktigt bra tecknad, förutom vissa vita fält på huvudet. Till kroppen är hon något kraftig. Inte tjock eller så. Men lite "robust". Runt fint huvud.

Söker främst en hane för utlåning, men om det krisar kan jag även köpa en hane. Över 7 månader gammal.

Ni får även gärna anmäla intresse till kullen som jag planerar att ta i slutet av månaden om rätt hane dyker upp! Svårt och säga utan hane, men förmodligen och förhoppningsvis blir det både viltgult och även mantel på det :)

Kramar
// Dessi

SofiaGenne
0

Är det Fenja på bilden? Tyckte att kaninen var ursnygg! Jättefint robust ansikte, inte det mer "spetsiga" som honor kan få. Öronen var ju också stadigt hängarna o härliga :)
Lycka till med letandet av hane! Tyvärr har jag bar viltblått, viltgrått & blått att låna ut.. xP

/Sofia Genne

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Welina-s
0

Ja, det är min Fenja :) Tack så mycket! Har sällan fått positiva kommentarer på henne faktist. Vissa ser bara nackdelarna (som den vita lilla strimman på huvudet och brytningen vid käken). Men jag är himla stolt över henne iallafall! :)

Jag har, sedan tidigare, 2 kanditater till Fenja. En viltgul kille med flygplansöron som bortsett från öronen är p.e.r.f.e.k.t. Och en lite "klenare" typ. Får jag inte fler att välja på, måste jag välja någon utav dem.. Vilken tycker du? (du verkar ha mycket erfarenhet av dvv och vill gärna höra ett extra uttalande :))

SofiaGenne
0

Varsegod. Jag tycker att är viktigt att berömma också, hur kul blir det annars? :)  Såg inga större nackdelar heller, visserligen var det bara en huvudbild, men men. Haha, jag tyckte att strimmlan var jättesöt x)

Du, jag känner igen detta med flygplan. Har själv en hona & en hane som har lite så. MEN, det bästa är att; Jag parade min "flygplanshane" med min hona som har längst & tyngst öron av alla. Resultat = KANONBRA. Det kan gå, det kan också inte gå!

Att hanen är lite mindre, kan bara vara bra, då man vill ha hyffsat små kaniner. Antar att du med "klen" menar typ "mindre, lite mer ättligare?" För då tycker jag nog att det är helt okey :)
Oj oj, vad jag skriver! Hoppas att du är nöjd med svaren!

/Sofia Genne

MVH

Welina-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaren! Trevligt att kunna prata med någon som är lika kär i rasen som jag! Är omgiven av kompisar som har hermeliner och holländare nämligen :P

Jag får lite flygplan här och där i mina kullar. Fanns en i Fenjas kull som såg ut som om han skulle flyga iväg vilken sekund som helst. Fast jag har en chinchilla hane just nu som jag tror jättemycket på! Slänger in en bild på honom bara för att han är så himla söt <3 Ser ut som han har sprungit in i en vägg :) Och han ska definitivt sparas ;D

Han har fått namnet Knubb här hemma :)

Oj, nu försvann jag från ämnet xD Haha, men om det nu inte kommer in några fler att välja på, tror jag att det blir han med öronen ;) Får hoppas att Fenja's öron slår ut hans :)

SofiaGenne
0

Varsegod :)  Jo, jag tycker detsamma :P

Hahaha, jo, så kan det ju bli! Denna var jättegullig! Haha, vad bra, plattansikte :P (Y) roligt att du ska spara honom!

Okeej. Har du några bilder på dom som du skulle kunna skicka och visa? Skulle vara jätteroligt att se! Du kan PM:a mig (:

MVH

Welina-s
0

Jaa, har bilder på båda! Pmar :)

Stravaganza
0

Oh, vad söt Fenja var! n.n

Muppen
0

Vilken sötis

Jojsan
0

så söta :)

Welina-s
0

Tack så mycket! :)

[mangaa]
0

Fin bild , kan inte hjälpa dig men lycka till! ;D

Welina-s
0

Har hittat en hane som Fenja ska träffa på Söndag :)

Jojsan
0

kul :) sen måste vi få veta hur ungarna kommer se ut :D

Welina-s
0

#13 Menar du till färgen? :) troligen viltgul+matlade. Även viltgrått och madagaskar kan förekomma!

Jojsan
0

#14 hehe ja och se de söta små :)

Welina-s
0

#13 Ja ;) De kommer definitivt bli söta! Runda huvuden och trubbiga nosar. Förhoppningsvis också väl ansatta öron ;)

Jojsan
0

:D