Kaniner gräver i toan.
Jag flyttade in mina kaniner igår, och jag har märkt att dom gräver i toan. Detta är väldigt störande eftersom att spånet åker all världens väg. Så jag undrar om ni har några tips? på hur man kan få dom att sluta?
Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!
Möjligen att det hjälper att göra en stor låda med mycket halm så att de kan gräva där i stället.
Behöver verkligen hjälp just nu! Dom har precis börjat igen efter att ha slutat i några veckor. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, och jag kan inte sova när dom håller på så. Om ni har några idéer, snälla kommentera!
Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!
testa byta plats. Min ena gräver i toan och kastar runt den till hon är nöjd med vart den står. Men annars gör som #1 skrev, ta en större låda med halm eller spån eller jord som de kan gräva i.
Kaniner är ju grävande djur så mindre bra att hindra de från att gräva. Du får ge hen ett annat alternativ där hen kan gräva, som de andra nämnt :)
En låda med torv är uppskattat!
Om du har svårt för att sova så får du hitta en ny plats att ha buren på. Jag klarar inte av ljud när jag ska sova så har numer alla kaniner utomhus.
Lycka till!
Kastanjegårdens Kaniner