Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 973 ggr
tilde&twix
0

Cuni Fit eller Rabbit Royale

Hej allihopa! Hoppas allt är bra med er en sådan här fredagskväll…

Hursomhelst. Jag skulle vilja fråga er om ni råder mig att köpa Cuni Fit eller Rabbit Royale till mina tjejer. Den ena äter som en häst men går aldrig upp, medans den andra får äta väldigt begränsat.

Det ultimata hade ju varit om dom kunde äta samma mat, men jag kan även tänka mig att köpa vars ett foder åt dom. Det är liksom inte ett problem.

Om ni har andra sorters mat som skulle passa min lilla "skinny" flicka så att hon går upp i vikt ganska bra så är jag tacksam. Ni får även gärna lov att tipsa om foder ni använder. Tack på förhand 🙂

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Sugar Mist
0

Jag gillar Rabbit Royale. 

T.o.m. våra kräsnaste kaniner som inte ens äter gräs eller liknande åt huuur mycket som helst och alla våra kaniner åt av det, vilket är ovanligt. 

Det ser gott ut dessutom ;)

-

[neptunens]
1

Jag gillar också RR, dock är det väldigt klent så skulle inte ge det rent till honan som redan var lite tunn. Till den andra blir det nog bra!
Jag blandar Edel och RR, funkar hur bra som helst.

ninor
0

Jag har bara erfarenhet av Cuni complete och rabbfor.

Rabbfor gick mina upp i vikt utav, och det är ju också meningen då det ursprungligen var till för produktionskaniner. Så man får ge begränsad mängd om man har det till sällskapskaniner. Men om du har en kanin som behöver gå upp i vikt rekommenderar jag rabbfor.

tilde&twix
0

Tack för alla svaren! Som det ser ut nu kommer jag köpa RR till båda, och så kommer den tunna tjejen få RR blandat med Rabbfor. Fler tips? är dock hjärtligt välkomna :)

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

tussen12
0

Du kan ju blanda 2 foder med för att få upp fetthalten, Jag blandar till min kille (Som går ner till ett skelett på en vecka) Cuni Complete och ett foder med mycket fett i. Det funkar toppen. Man får prova sig fram lite 🙂

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story