Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 830 ggr
Kaniner_bäst
1

Min kompis undrar lite saker.

Jo min kompis undrar om man kan ta med sig kaninungar till skolan. Men hon ville se eran åsikt. M;en jag har förklarat för henne att man inte ska helst ta med kaninungar till skolan. Vad är eran åsikt?

skuttis88
5

De kommer få värmeslag om de är inne en hel dag.

MVH Celina

Kaniner_bäst
1

men jag kommer självklart ta med dem ut när jag ska ut och ta frisk. Är det lugnt då? :)

tussen12
4

Som #1 säger, det är för varmt inne för att ta in dom en hel dag. De flesta kaniner börja sätta vinterpäls nu vilket är viktigt för att dom ska klara vintern. Att ta in dom nu är som att du skulle sitta inne med ett par lager vinterjackor på dig.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

tussen12
3

#2 då får du ta långa pauser, att a ut dom i 5 minuter och sedan vara inne en timme funkar inte.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Kaniner_bäst
1

jag fattar! Men då vet jag!! tack :)

[Mi-rand-a]
5

De KAN få värmeslag. De kan även bli sönderstressade av allt folk efter ha åkt i en transportbur vilket också brukar vara rätt stressig för kaniner. Så om jag hade varit du hade jag nog inte tagit dom till en skola med massa skrikande ungar.

Kaniner_bäst
2

saken är att jag är 18 år och jag går i en speciall klass. Och v är bara 5 st i klassen. Så jag tycker att du ska tänka lite på vad du säger :)

ninor
10

Varför skulle du ens ta med kaninungar till skolan? För att visa upp? Visa bilder i så fall. Kaniner är inga leksaker man kan ta med sig hur som helst. :)

bustjejen
5

Jag tycker inte att du ska ta med kaninungarna till skolan. Jag förstår inte syftet med det? 

Är ni bara 5 i klassen, så kan väl kompisarna komma hem till dig någon dag och titta istället.

Kaniner_bäst
1

Tror inte du att jag fattar det själv? Jag har haft kaniner i 15 år. Så jag kan. Men det var min kompis som undrar det här inte jag. Jag sa till min polare om att inte med några kaniner till skolan. Men hon ville se eran åsikt. Men nu vet hon :)

Kaniner_bäst
2

Hon tackar för eras åsikter! :)

Kaniner_bäst
1

Jag ber om ursäkt att jag inte skrev att det var ifrån min polare. För ni trodde säker att det var jag. Men nu vet ni :)

ninor
1

Fast nu har du väl ändå ändrat det första inlägget? Nåja, bra att du/din kompis fattar att det inte är någon smart idé.

Kaniner_bäst
1

japp försökte och panka in det i huvudet på henne. Men då sa jag att hon skulle få se era åsikter! :)

Kaniner_bäst
1

Fast det var ju inte jag som fråga utan min kompis :)

ninor
7

Konstigt att du då från början skrev "jag", och även fortsätter skriva det tills du helt plötsligt i inlägg #10 klämmer ut att det var din kompis.

Budskapet har ju kommit fram - ta inte med kaninerna, och det är ju huvudsaken. Så ska väl egentligen inte tjafsa vidare, men tycker att man får stå för det man skriver utan att försöka skylla ifrån sig. Det kan självklart vara så att det hela tiden var din kompis som undrade, men att skylla på kompisar etc har tyvärr blivit väldigt vanligt i sånna här sammanhang. 

Men hur som haver, lycka till med kaninerna.