Kaninungar - passande namn?
Hej! Under nästa vecka så kommer mina två honor att få varsin kull ungar. Undrar om någon har tips? på namn? (Både flick och pojknamn). Det lär bli ca 10 ungar sammanlagt.. Skulle vara jätteglad om att få lite tips? om skötsel för ungarna då det är första gången. :) (Första gången på iFokus med, så får se hur det blir :P) Mammorna Rosi (vit) och Yatsy (grå) är tvillingar, lejon-Rex-dvärg-holländare. Pappa Bruno är dvärg-Rex-(vädur)
Kaninernas färger: Rosi är svart brokad (kanske svart dalmatiner), Yatsy är blå och Bruno är madagaskar. (Efter vad det ser ut som på bilderna) Det finns inget som heter dvärg rex vädur vad jag vet, man säger rexpälsad dvärgvädur. ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Jag är ju så dålig på namn, men lycka till med kullen i alla fall :)
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#3 okej , inte så insatt och intresserad av vad färgernas kaninnamn heter , bad bara om hjälp till namn * Men tack , nu vet jag vad deras kaninfärger kallas :) Rasen är Rex på hanen, men han är dvärgvädur . Vet inte exakt vad det heter men på affären stod det dvärgrex :)
#5, Rasen på hanen är Dvärgvädur, (Eller någon korsning, med tanke på hans avlånga fejs) med pälstypen rex.
Iallafall, Varför inte välja två teman med namn som du tycker om? 🙂
6# tack för tipset med tema ! :) tänkte rockband-medlemmar på killarna , men tjejerna vet jag inte riktigt
Kommer bilder när dom är födda?
Yatsy's ungar: tema sällskapsspel
Cluedo, Alfapet, Domino, Jenga, Krocket, Monopol, Pentago, Rappakalja, Scrabble
Rosi's ungar: tema rosor
Athena, Boogey, Circus, Eldorado, Hollywood, Mariyo, Namaqua, Respect, Sorraya, Wimbledon
Klicka på de blåmarkerade orden för att få upp fler namn, skrev bara med några som exempel :)
#8 ja absolut :) #9 tack så jättemycket ! Gulliga namn :3
#3 och #6 Läste här http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rexkanin Att Rex visst är en ras . Min är en blandning mellan Rex, och dvärgvädur…
#11 Jo, rex finns det en ras som heter men även ett pälsslag på dvärgvädur som heter så. Rexpälsade dvärgvädurar har ofta längre ansikten, så han skulle kunna tänkas vara renrasig dvärgvädur med rexpäls, eller Rex/dvärgvädur som du säger 🙂 Yatzy's färg skulle jag dock vilja ha till viltblå med tanke på hennes viltzoner, men bilderna är lite dåliga så det är med reservation för ev. fel jag säger det😉
Om honorna bor ihop så får du nog sära på dom, det är sällan andra honor tycker om sällskap när dom får ungar :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#13 - dom är särade :)
#14 Det är inte blå otter då? :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#14 Håller med #16 om att det ser ut som blå otter. Har själv en svart otter här hemma, och de ska ju vara ljusa på magen, insidan av öronen etc.
#14 Håller med de andra nu när jag ser en tydligare bild, otter blå är hon🙂 Väldigt fina kaniner du har förresten! Lycka till med kullarna!
#16 #17 #18 Vet inte vad färgen heter :) men det kan säkert stämma då hon är väldigt gulvit om de partierna som nämndes :) #18 tack så mycket :)