Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 627 ggr
camilla85
0

Hur mycket dricker din dvv?

Har en lånekanin hemma i några veckor och tycker han dricker mycket men vet samtidigt inte hur mycket som är normalt för dom att dricka. Så hur mycket dricker era kaniner per dag?

Fridaaaa
0

Kan omöjligt säga det. Mina bor 2 & 2, samt dricker ur skål. Skiljer med mycket dag till dag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rmk02
0

Min dricker en stor flaska kan tippa på 0,5 liter på ungefär 3-4 dagar. Beror ju på väder också

Fridaaaa
1

#2 Byter du inte vatten dagligen? 😮
(din text kan tolkas olika)

Rmk02
0

Jo #3 förstod när jag läste texten att det lät fel!😉

Fridaaaa
0

#4 🙂 Ja jag tänkte att du bytte oftare, men alltid bra att fråga, så det inte blir missförstånd och så ^^, (ipadsymboler syns inte på iFokus, gissar att du använt det pga fyrkanten i texten)

camilla85
0

Flaskan kaninen har är på en halv liter och han dricker kanske 3,5-4 dl om dagen. Känns mycket tycker jag. Vi har nog varmare inne än vad han är van vid så kanske är därför.

marirose
0

Mina dricker ca 4 dl/dygn ( dem bor inne ) Hade 2 som bodde ute nu i sommar ( i samma bur) och dem drack minst 6 dl / dygn

camilla85
0

Okej meb då är det kanske en normal mängd han dricker då.

Gry
0

Et av mina par dricker 2-3 skålar varja dag…på storlek med kanin matskålar…..et annat par dricker inte så mycket….kanske en skål per dag…sen har jag en ensam kanin som inte dricker upp allt i skålen per dag….så det är nog lite olika….Jag byter ut vattnet  2 gånger per dag så dom har fräscht vatten hela tiden…..

bustjejen
0

Mina 2 dricker tillsammans ungefär 4-5 dl per dag, lite varierande på värme och vad de ätit under dagen.