Hur mycket dricker din dvv?
Har en lånekanin hemma i några veckor och tycker han dricker mycket men vet samtidigt inte hur mycket som är normalt för dom att dricka. Så hur mycket dricker era kaniner per dag?
Kan omöjligt säga det. Mina bor 2 & 2, samt dricker ur skål. Skiljer med mycket dag till dag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min dricker en stor flaska kan tippa på 0,5 liter på ungefär 3-4 dagar. Beror ju på väder också
#2 Byter du inte vatten dagligen? 😮
(din text kan tolkas olika)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo #3 förstod när jag läste texten att det lät fel!😉
Flaskan kaninen har är på en halv liter och han dricker kanske 3,5-4 dl om dagen. Känns mycket tycker jag. Vi har nog varmare inne än vad han är van vid så kanske är därför.
Mina dricker ca 4 dl/dygn ( dem bor inne ) Hade 2 som bodde ute nu i sommar ( i samma bur) och dem drack minst 6 dl / dygn
Okej meb då är det kanske en normal mängd han dricker då.
Et av mina par dricker 2-3 skålar varja dag…på storlek med kanin matskålar…..et annat par dricker inte så mycket….kanske en skål per dag…sen har jag en ensam kanin som inte dricker upp allt i skålen per dag….så det är nog lite olika….Jag byter ut vattnet 2 gånger per dag så dom har fräscht vatten hela tiden…..
Mina 2 dricker tillsammans ungefär 4-5 dl per dag, lite varierande på värme och vad de ätit under dagen.