Väldigt rött kiss
Alltså det här är det rödaste kiss jag någonsin sett Akkio kissa någonsin och nu sitter jag och undrar, är det kiss eller blod? Jag kan ju inte hindra mig själv från att bli oroad.
Det han har ätit det senaste är jättelite gräs, men detta är ju höstgräset som han åt igår, varför skulle kisset bli så sent med att bli rött? Han kissade normalt imorse och han åt gräset igår vid 18:00
Har iaf rensat kisshörnan från kiss så kommer jag kolla imorgon om kisset är ändrat. Ville halft veta om det kan vara blod och om det är blod vad kan det vara och halft dela med mig med min oro.
//Joanna
Min kanin har alltid så 😕 framförallt när hon kissar på samma ställe så det blir kiss på kiss. Åkte in till vet. och hon hade njursten. Inget allvarligt, hon fick behandling och mår nu bra, samt kissar inte längre rött kiss.
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
De kan bero på maten, ätit mycket morötter elle något annat du kan tänka dig som färgar av sig?
#1 Hade hon slickat saltsten eller något sånt?
#2 Skrev att han endast fått lite gräs, vet att de kan få röttfärgat kiss av sådant, ifall jag trodde det var det skulle jag nog inte frågat :/
//Joanna
Dåligt med näring? men kan alltid vara bra att kolla upp men mina kaniner brukar ha rött kiss med om de kissar mycket på samma ställe
Min kaninunge har haft sådär coh det beror på att dom kissar ut näringsämnen som de inte ska ha i kroppen. Det är ett slags färgämne. ^^
http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/kanin/min-kanin-kissar-rott
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Hmm #5 föreslår för lite näring och #6 föreslår för mycket näring
kan minska på fodret lite och se vad som händer det kan ju vara det
//Joanna
Tycker inte det ser ut att vara blod-rött. Mina kissar lite mörkare när de druckit för lite vatten eller ätit mycket morot, gräs, m.m. Kissar de då flera lager på varann så blir det ännu mörkare :P
Men håll koll!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#8 Har själv aldrig sett mörkare kiss på någon av kaninerna jag ägt
Ska hålla koll, fast det gör jag bara bajspluttarna ser knasiga ut
//Joanna
9# Kissar kaninen mycket på samma ställe?
#10 Det har han alltid gjort men det har ju aldrig blivit såhär rött och den första bilden var färskt kiss
//Joanna
Mina kaniner kissar så när de har ätit mycket gräs eller maskrosblad.
Men min hane började kissa mycket rödare och sen började han skrika så vi åkte in. Han hade urinsten och vi fick avliva honom.
Så håll koll och om det inte försvinner, åk in och kolla för Urinvägsinfektion ev. röntga för stenar.
MVH Celina
#13 Om det luktade vinbär så har du ju troligtvis förklaringen där.
Är du orolig så ge inte kaninerna något annat än pellets+hö ett par dagar.
#14 Okej! Han har grenarna kvar i buren, men bladen är borta, måste jag åka hem igen och ta bort grenarna eller tror du det är lugnt om löven är borta?
#15 Jag skulle inte ha åkt hem för att ta bort dem. Om det röda dessutom luktade vinbär så är det troligen bara kiss och ingenting att vara orolig för.
#16 Okej, då håller jag tummarna för att det är så! :)
min kanins kiss ändrar färg? i bland är det lite rött aktigt, ibland gult, i bland brunt?
Mvh Shy och Hannah
Beror på vad kaninen ätit. Och är det en hona beror det även på om hon brunstar eller inte.
Jag har märkt att precis när Akkio kissat är kisset normalfärgat och sen efter några minuter blir det mörkt… Vilket trä blir rött av kiss? :/
//Joanna
#19 det är en hona
Mvh Shy och Hannah