Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 675 ggr
Klarar_Hogberg
1

Djuraffärs kanin sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, så jag var i Djuaffären i dag. Och jag brukar gå in i djuravdelningen där dom har alla levande gnagare för att kolla om dom mår bra…. 

Och idag såg jag något som jag tror inte var normalt? 🤔 Det var en kanin i en av burarna som satt i sin toa.

Den var svart med vita anlag och den hade under hakan en ganska stor fläck med kal hud som var åt rödaktiga hållet. Fläcken var ungefär lite större än en femkrona.

På fläcken var det också två fördjupningar som var svarta, dom var ungefär som diametern av en penna i storlek men jag vet inte hur djupa dom var, men dom var inte så djupa. Dom var mer som en bula inåt. 

Under fläcken var det som en liten typ halsduk?? Vet inte hur jag ska förklara det men det var som om fettet och det som ska sitt på fläcken hade tryckts ner eller något så det hade som en bula som var som en krans typ. 🤔

Jag ska försöka ta en bild imorgon, jag tog en idag men han satt bakom en hö grej så man såg inte så bra.  Men lägger med bilden ändå.  Så vad tror ni?? Jag är misstänksam att om dom har en sjuk kanin där så kommer dom antingen bara låta den dö lidande eller bara avliva den direkt utan att försöka bota den…

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Northernlights KU
0

Tycker du ska ta ett snack med butiksinnehavaren och påpeka att kaninen verkar sjuk alt. skadad och hör vad h*n säger som saken. Om dom inte åtgärdar problemet utan låter kaninen lida i onödan kan du anmäla dem.

EDIT: Ser inte "märket" på kaninen tillräckligt tydligt på den bilden tyvärr för att ge mig på några gissningar om vad det kan vara för fel.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Klarar_Hogberg
0

Jag vet, ska få tag på en bättre bild imorgon. Sen så ska jag prata med dom för dom ska typ ha en veterinär som jobbar där, men tror bara att hon är där på typ Lördagar och Tisdagar. Och annars så ska jag säga till att den måsta vårdas om.

Hehe, ingen butik vill ju ha en liten sur tjej på sig så jag tror dom skärper sig 😃

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Northernlights KU
0

#2 Hehe, låter bra det 😉😃👍

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Cilia.Teddytöserna
0

nämen oj! det ser verkligen inte bra ut! ser ut som en tumör vad jag ser från bilden, prata med butiksföreståndaren som #1 sa. Om inget görs åt saken så anmäler det på direkten.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma