kan den känna sig ensam?
hej jag är ny här på kanin iFokus och ska förhoppningsvis få en kanin om några månader men jag har hört att det står i jordbruksverkets lagar att man bör ha två kaniner men det går inte riktigt lika bra med två kaniner för att jag är rädd att de bråkar för att isåfall skulle de vara tillsammans i en bur och dessutom finns det inte så mycket plats för två burar om de skulle bråka men jag vill så gärna ha en kanin men jag är orolig att den blir ensam för jag går i skolan typ sex timmar varje dag men under efter middagen och kvällen får den vara i en stor lekhage och så kommer jag säkert kela med den och sen under natten får den vara i sin bur. jag tänker på det hela tiden och det gör mig orolig för jag vill verkligen inte att kaninen är olycklig
Finns ingenting som säger att en kanin blir olycklig om den är ensam. Och det finns heller ingenting som säger att en kanin blir lycklig för att den har en kompis.
Kaniner är individer, vissa vill ha sällskap andra inte. :)
som #1 skrivit, alla kaniner gillar inte sällskap av andra kaniner.
ok så jag behöver inte oroa mig elr?
Ingen säger att en kanin behöver vara lyckligt med en AnnAn kanin, du behöver bara vara med den lite mer :) Detr ju olika från individ till individ.. :)
Asså kaniner KAN ju få roligare med andra kaniner och de blir mindre ensamma men om du är så mycket du kan med den så är det inte nödvändigt och en ensam kanin blir oftast tamare än två tillsammans men inte alltid ;)