Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1118 ggr
Kaniner_bäst
0

Rolig grej. Vad har du för kanin drömmar?

Som rubriken lyder. Vilka är just dina kanin drömmar?

Mina är att jag vill avla fram bra hoppkaniner. Och ha ett fint kaninstall :)

SötnosenSantos
0

Vill ha en kaningård och bli kaninuppfödare helst med dvärjvädurar dem ska vara bra hoppkaniner men också mycket kelliga jag ska ha ett kaninstall.😃

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Evelina!
0

Att jag och mina kaniner utvecklas på tävlingsbanorna.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

majasund
3

Att min kanin och jag sak få leva tillsammans i MÅNGA år och att han ska fortsätta må jättebra!

Ninwe
0

#3 Vad fint skrivet!🙂

Min dröm är att få ha ett kaninstall med många kaniner och att det ska stratas en hoppklubb i Blekinge. Som det är nu så får vi köra ca 22 mil (tur och retur) för att komma till närmsta klubb. Och så klart att det går bra inom hoppningen.😛

Hälsningar,
Ninni :-)

NaDa...
0

I Nuläget är drömmen att bygga ut kaninernas burar så att de får massa spring och grävyta.
Men för framtiden så drömmer jag om att starta ett omplaceringshem för kaniner och gnagare. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

[Mi-rand-a]
0

Vill avla på gepard,japan och hermelinrexar! kanske någon till ras då de är så svårt att få tag på andra raser än lejonhuvad,hermelin och dvv i Norrbotten. Vill även ha något slags omplaceringshem för smådjur :)

Minirut
1

Sedan jag var liten har jag drömt om o få bygga en enorm kaningård. Jag vill flytta till en liten gård med med boningshus och stall. Stallet skulle då göras om till kaninstall med både stora boxar för kolonier och mindre boxar för hanar och kaniner som inte vill gå tillsammans med andra kaniner. Ute på gården skulle jag bygga flera stora och rymliga hagar där kaninerna kan få lite av en frihetskänsla. De skulle kunna springa och göra sina glädje skutt utan att åka rätt in i nätet. Hagarna skulle byggas så att det fanns både träd och buskar som kaninerna kan äta på. I varje Hage skulle det finnas kaninhus, tunnlar, vippbrädor och andra roliga saker kaninerna tycker är kul.

Tanken skulle vara o bara ha renrasiga dvärgvädurar. Både vanliga och lejonhuvade. Jag skulle sikta in mig på japantecknat och få fram riktigt coola och bra teckningar.

Drömma kan man alltid göra :) Men blir jag rik en vacker dag så ska jag uppfylla detta!

http://pillasddv.weebly.com/

Mickis1994
0

Skulle vilja ha en uppfödning av dvärgvädurar och någon sachsengold eller lilla tysk vädur som kelkanin. Få fram friska och fina djur såklart. Hoppa hemma för kul också. Och såklart att jag har ett eget kaninstall med värmvatten och värme :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Jessicahagstrom94
0

Jag vill äga ett stall med några boxar i som jag kan bygga om till kaninerna, och så vill jag ha en stor utebur som ska vara säkrad på så sätt att ingen ska kunna smita ut och ingen ska kunna ta sig in.. förutom jag och de som får gå in.

Kaninerna ska vara en vit blåögd och en vitörad av nåt slag, om jag har tre får den tredje gärna vara japantecknad svart/vit. Alla med normal päls och dvärgvädur då jag har fastnat för den vackra rasen.

Kaninerna ska vara tama och lätta att hantera, de ska kunna lyftas och kelas med.

tilde&twix
0

Jag vill skaffa in ett par dvv zobelsiameser blå, som jag sedan vill avla fram till fina djur som lämpar sig till utställning, Avel & kel. Vill även hoppa lite med några av dom.

Vill alltså ha en uppfödning på dvärgvädurar i zobelsiameser, helst med många champions. Drömmen är helt klart att föda upp en champion helt själv. Det hade varit otroligt.

Så hade jag velat ha en stor kaninbod, med ett fint litet kök med vatten och kyl med grönsaker och liknande samt värme och belysning.

Jag hade velat ta kullar ca fyra gånger per år, och åka på ett tjugotal utställningar per år.

Det är stora drömmar, jag vet. Men jag gillar djuren så mycket och är beredd att satsa en del på dom.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

claravincent
1

Min dröm är att Vincent ska vara frisk och leva många år till ! Sen vill jag ha en till kanin

moomiis2
0

Min kanindröm är att ha en Avel på dvärgvädurar i olika färger, så klart Avel för friska och glada djur. Jag vill även att jag ska få många långa och Bra år med mina kaniner. Jag vill även att min nuvarande kanin får ett så bra liv som möjligt

moomiis2
0

Jag glömde en sak.. Jag vill ha en kaninstall med stora rymliga burar och stor hagar :) med tunnlar, sitthyllor och hus!